בפרשת העקדה, לאחר שאאע"ה קיים את גזירת המלאך, אומר לו המלאך: "כי יען אשר עשית את הדבר הזה..." ובהמשך: "עקב אשר שמעת בקולי".
האם אי מי מחו"ר אתרא קדישא הדין, יכול לבאר לי החילוק בין ד' לשונות אלו: 'כי', 'יען', 'אשר', 'עקב'?
ההוא גברא כתב:אגב, מישהו יכול להסביר לי את הפסוק "לאנשים האל אל תעשו דבר כי על כן באו בצל קורתי"?
(נדמה לי שכאן כן באה במשמעות ש).
ההוא גברא כתב:א. גם בעברית מודרנית משתמשים במקרה כזה בשלוש מילות שימוש, ש בגלל ש, ואנו מרגישים צורך בכולן.
ההוא גברא כתב:אם יש דוברי יידיש בפורום - ינסו לתרגם ליידיש משפט שלם, ונראה באיזה מילות שימוש משתמשים באידיש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים