מידע נוסף בענין, ציטוט ממאמר שתח"י
כפי שכתב הרה"ק ר' פינחס הורוויץ בעל ההפלאה (בתשובתו שנדפסה בסוף ספר 'נזיר השם' - לאחיו הרה"ק רבי ר' שמואל שמעלקא) "... והדבר פשוט בעיני, שאין בזה שום קפידא, כי המקפיד לא הקפיד אלא בשמות שווין לגמרי בלי שום שינוי, אבל אם יש שנוי אין קפידא. וכל שכן בשני שמות של העריסה (כלומר דכאשר השם הנוסף הוא רק כינוי, או שם שנוסף לאחר זמן, גם אז נוטה להקל, וכ"ש בשם נוסף עיקרי שניתן מן העריסה), דכחדא חשיבא, ושני שמות מצטרפים לאחת, כדקיי"ל אבן העזר סי קכט, דאם כתב על אחד מהם 'המכונה' או 'דמתקרי' הוי שנוי. וכל שכן אם נקרא בפי כל בשם אחר, שאין שום קפידא בשם השני הטפל, ומעולם לא עלה על הדעת להקפיד בזה...".
(אמנם בענין כאשר השם הנוסף הוא רק כינוי - ראה בשו"ת מהרש"ם מבערז'אן ח"ו סי' קמה, שהקיל רק באופן שמהיום והלאה ישתמשו רק בשם הכנוי, ולא בשם הראשון, ואף גם זאת בצירוף ג' רבנים המתירים..., עיי"ש).
ומעין זה מעיד הצמח צדיק מליובאוויטש (שו"ת אה"ע סי' קמג) בשם זקינו הגה"ק בעל התניא זי"ע.
וכן מעיד ה'ויגד יעקב' מפאפא זצ"ל (בשו"ת משפטיך ליעקב יו"ד סי' מג) ששמע מאת הרה"צ רבי שלום אליעזר מראצטפערד זצ"ל הי"ד, בשם אחיו ה'דברי יחזקאל' משינווא, ומהרי"ד מבעלזא זי"ע, שבאופן האמור יש להקל.
בשו"ת דבר משה (תאומים, מהדו"ק סי' נח) מאריך בנושא זה, ומביא בשם מהר"ש מבעלזא זי"ע "ואולם ידעתי שצוה להחתן, באם היה לאחד מהם עוד שם אחד, וצוה שיהיה נקרא בשם ההוא הנוסף לבד, ואמר דבכהאי גוונא לא מיקרי שמותיהן שוין היכא שיש להאחד עוד שם אחר".