הודעהעל ידי שש ושמח » א' אפריל 10, 2016 6:01 pm
מ"ש הפסקי תשובות שהמנהג כדעת המחמירים בזה, בדה כן מלבו ואין לזה שום מקור, דהרי ודאי שגם אם לא היה בזה חשש הלכתי לא היו נוהגים בזה, כיון שיש טירחא להקפיד שיהיה משומר לגמרי ממים ולאפות ככל דיני מצה, וגם שאין נעשה ממנו כתואר לחם, [צא ולמד מהרגישים לגלוטן כמה קשה להם לייצר לחם מדברים אחרים], וישער כ"א בנפשו אם יתברר לו שהדין הוא שמותר האם ילך עכשיו לאפות לו מצות מקטניות או להשיג בוטנים משומרים מעת קצירה. אבל על מי שרוצה לטרוח ולתקן לו קטניות משומרות אין שום מנהג שלא יעשה כן.
וגם אם יהיה מנהג להחמיר בזה ברור שאינו כתוקף עיקר מנהג איסור קטניות שהנהיגו הראשונים, אלא ככל אלו שנהגו שלא לאכול דגים או כרוב וכדו' ואין לך אלא מקומו.