רבותיי כתב:שהוא עשיית דבר על אף אי רצונו של האדון.
דברי כת"ר נאמנו מאד.
ואיידי - דהישווה כת"ר את משמעות תיבת "להמרות" אל משמעות תיבות "על אף (אי רצונו)" - יש להעיר, שגם הפסוק בתהילים "על אף אֹיְבַי - תשלח ידך ותושיעני ימינך", משמעותו הראשונה היא: על אפם (ועל חמתם) של אויביי - תשלח ידך ותושיעני ימינך. וה"ה כשאומרים "על אף כל זה", הכוונה: על אפו (ועל חמתו) של כל זה, כלומר להַמרות [את] כל זה, כלומר לַמרות כל זה, וכדברי כת"ר.
רבותיי כתב:אני חושב שיש להבינו מלשון 'להמרות' פי אדונו.
ונמי, הא דתהילים: "לַמרות עליון בציה", ר"ל להַמרות עליון בציה (כמו שציין זקן ששכח). ומעי"ז בישעיה ג ח.
וכיו"ב בפרשת בשלח: "לַנחֹתם הדרך", כלומר להַנחותם הדרך. ובפרשת נשא: "לַצבות בטן ולַנפיל ירך", כלומר להַצבות בטן ולהַנפיל ירך. ובפרשת דברים: "לַראותכם בדרך", כלומר להַראותכם בדרך. ובתחילת הפרק האחרון של משלי: "לַמחות", כלומר להַמחות. ובירמיה כז כ: "בַּגלותו את יכוניה", כלומר בהַגלותו את יכוניה. ודו"ק.