אבא יודן כתב:היש ף סופית דגושה?
עזריאל ברגר כתב:איזה דבר נאמר על שש"פ, שבת רגילה, ויום-כיפור?
עזריאל ברגר כתב:עריכה לחידה:
שלושה קופים באותו גודל יושבים במדבר זה ליד זה.
הקוף הימני אומר "לא נשאתי".
הקוף השמאלי אומר "לא ידעתי"
הקוף האמצעי אומר "לא נשתה"
כשיוצאים מהמדבר יש עוד קוף אמצעי, שאומר "לא אכלתי ולא שתיתי".
ובסוף - עוד קוף אמצעי, שאומר "לא ראיתי".
מיהם הקופים?
עזריאל ברגר כתב:וכנראה חידה אחרונה להיום:
לפעמים הוא בימין, לפעמים הוא בשמאל, אבל תמיד באמצע, כאשר הוא הפוך הוא ישר.
(הערה: לביטוי "אבל תמיד באמצע" יש שני הסברים)
עזריאל ברגר כתב:החידות הבאות אולי אינן לכל המנהגים, אבל חידות יפות:
א. איזה קטע בתפילה נאמר חמש פעמים ביום בשבעה ימים שונים בשנה (לא רצופים, ולפעמים שמונה ימים - תלוי בקביעות, אבל לא תלוי בא"י או חו"ל)?
ב. איזה קטע בתפילה נאמר חמש פעמים ביום בחמשה ימים שונים בשנה (לא רצופים)?
גלאגוזים כתב:עזריאל ברגר כתב:עריכה לחידה:
שלושה קופים באותו גודל יושבים במדבר זה ליד זה.
הקוף הימני אומר "לא נשאתי".
הקוף השמאלי אומר "לא ידעתי"
הקוף האמצעי אומר "לא נשתה"
כשיוצאים מהמדבר יש עוד קוף אמצעי, שאומר "לא אכלתי ולא שתיתי".
ובסוף - עוד קוף אמצעי, שאומר "לא ראיתי".
מיהם הקופים?
בספר במדבר מופיעים הביטויים כדלהלן:
בפרשת קרח: לא חמור אחד מהם נשאתי.
בפרשת בלק: כי לא ידעתי.
בפרשת חקת: לא נשתה מי באר.
[שלושת הפרשיות סמוכות זו לזו וכולן עם אותו מספר אותיות]
וכשיצאו מן המדבר כלומר בספר דברים נאמר
בפרשת עקב: לחם לא אכלתי ומים לא שתיתי.
הכהן כתב:בסוף= פרשת מקץ - לא ראיתי
הכהן כתב:עזריאל ברגר כתב:וכנראה חידה אחרונה להיום:
לפעמים הוא בימין, לפעמים הוא בשמאל, אבל תמיד באמצע, כאשר הוא הפוך הוא ישר.
(הערה: לביטוי "אבל תמיד באמצע" יש שני הסברים)
רש"י
בעמוד ימני הוא בשמאל ובעמוד שמאלי הוא בימין. תמיד באמצע הצמד.
עזריאל ברגר כתב:הכהן כתב:עזריאל ברגר כתב:וכנראה חידה אחרונה להיום:
לפעמים הוא בימין, לפעמים הוא בשמאל, אבל תמיד באמצע, כאשר הוא הפוך הוא ישר.
(הערה: לביטוי "אבל תמיד באמצע" יש שני הסברים)
רש"י
בעמוד ימני הוא בשמאל ובעמוד שמאלי הוא בימין. תמיד באמצע הצמד.
נכון!
ומה הפירוש הנוסף ל"אבל תמיד באמצע"?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:החידות הבאות אולי אינן לכל המנהגים, אבל חידות יפות:
א. איזה קטע בתפילה נאמר חמש פעמים ביום בשבעה ימים שונים בשנה (לא רצופים, ולפעמים שמונה ימים - תלוי בקביעות, אבל לא תלוי בא"י או חו"ל)?
ב. איזה קטע בתפילה נאמר חמש פעמים ביום בחמשה ימים שונים בשנה (לא רצופים)?
תיקון לסעיף ב:
שש פעמים ביום, חמשה ימים בשנה (עשרות ימים הוא נאמר חמש פעמים ביום)
עזריאל ברגר כתב:ועוד חידה:
קטע בתפילה, שבד"כ אפשר לשבת באמירתו, אבל פעם אחת בשנה (לפני כשבועיים) אומרים אותו בעמידה (אולי לא בכל המקומות, אבל בכל מקום שראיתי).
אבא יודן כתב:עזריאל ברגר כתב:ועוד חידה:
קטע בתפילה, שבד"כ אפשר לשבת באמירתו, אבל פעם אחת בשנה (לפני כשבועיים) אומרים אותו בעמידה (אולי לא בכל המקומות, אבל בכל מקום שראיתי).
מרכבה דיחזקאל
עזריאל ברגר כתב:עוד לא עבר שבוע מחג השבועות, וכתבתי "לפני כשבועיים".
עזריאל ברגר כתב:אבא יודן כתב:עזריאל ברגר כתב:ועוד חידה:
קטע בתפילה, שבד"כ אפשר לשבת באמירתו, אבל פעם אחת בשנה (לפני כשבועיים) אומרים אותו בעמידה (אולי לא בכל המקומות, אבל בכל מקום שראיתי).
מרכבה דיחזקאל
עוד לא עבר שבוע מחג השבועות, וכתבתי "לפני כשבועיים".
רמז: מדובר על קטע שנאמר להשערתי 30-35 פעם בשנה.
עזריאל ברגר כתב:תשובה: "אב הרחמים" - לפני שבועיים אמרו אותו מיד אחרי ברכת החודש כשספר התורה עומד, ולכן הקהל נשאר לעמוד...
עזריאל ברגר כתב: יש 3 מילים בפרשתנו עם אות נחה, שמסתמא רבים רבים טועים בקריאתן, 2 מתוכן הן יחידאיות בתורה, והשלישית נמצאת גם בשבועיים הקודמים. מהן?
הכהן כתב:עזריאל ברגר כתב: יש 3 מילים בפרשתנו עם אות נחה, שמסתמא רבים רבים טועים בקריאתן, 2 מתוכן הן יחידאיות בתורה, והשלישית נמצאת גם בשבועיים הקודמים. מהן?
והאספסוף ויאצל פדהצור
עזריאל ברגר כתב:חידות לפרשת בהעלותך (אולי הראשונה כבר פורסמה פה):
א. על מי נאמר שהיא לבנה, גיסתה שחורה, ואביה ירוק?
עזריאל ברגר כתב:ואחת לפרשת שלח:
איפה נאמר "יוסף למטה מנשה" ואיפה נאמר "יוסף למטה אפרים"?
עושה חדשות כתב:אדם מתפלל תפילת שמו"ע במוצ"ש, ואם יאמר בה "אתה חוננתו" יהיה מחוייב להתפלל שוב.
הכיצד?
סעדיה כתב:עושה חדשות כתב:אדם מתפלל תפילת שמו"ע במוצ"ש, ואם יאמר בה "אתה חוננתו" יהיה מחוייב להתפלל שוב.
הכיצד?
ברכות דכ"ו רע"ב
שימו לב, שיש שני פתרונות!החידה השבועית
> חידה לפרשת שלח לך / יואב שלוסברג,
מנכ"ל החידון והחוויה
האמת שאנחנו רגילים אליה, חסרה בפרשה.
תודה לשולח החידה מן מפתח תקווה
עזריאל ברגר כתב:שימו לב, שיש שני פתרונות!החידה השבועית
> חידה לפרשת שלח לך / יואב שלוסברג,
מנכ"ל החידון והחוויה
האמת שאנחנו רגילים אליה, חסרה בפרשה.
תודה לשולח החידה מן מפתח תקווה
מה שנכון נכון כתב:הפתרון השני:
יְיָ֗ אֶ֤רֶךְ אַפַּ֙יִם֙ וְרַב־חֶ֔סֶד נֹשֵׂ֥א עָוֹ֖ן וָפָ֑שַׁע וְנַקֵּה֙ לֹ֣א יְנַקֶּ֔ה.
סעדיה כתב:עזריאל ברגר כתב:שימו לב, שיש שני פתרונות!החידה השבועית
> חידה לפרשת שלח לך / יואב שלוסברג,
מנכ"ל החידון והחוויה
האמת שאנחנו רגילים אליה, חסרה בפרשה.
תודה לשולח החידה מן מפתח תקווה
ה'אמת' שאחרי פרשת ציצית.
עושה חדשות כתב:תרומה שאסורה לכהן ומותרת לזר !
הכיצד ?
עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:תרומה שאסורה לכהן ומותרת לזר !
הכיצד ?
הוא מותיב והוא מפרק לה
תרומה שהתבטלה ברוב, והכהן והזר טמאים.
כלפי הזר יש כאן ביטול ברוב, אבל כלפי הכהן הוי דבר שיש לו מתירים לאכול בהיתר אחרי שיטבול וייטהר.
(וזה תלוי בכמה נידונים באחרו'.
א - מה הדין יש לו מתירים לראובן ואין מתירים לשמעון.
ב - האם לזר יש איסור אכילת תרומה בטומאה.
ג - מה הדין ב' איסורים שהאחד יל"מ ולשני אין מתירים.
וכו')
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 489 אורחים