תלמיד חכם כתב:בס"ד
במושכל ראשון, נראה שכיון שהאדם יכול לחסום את האפשרות שלא יוכלו להשתמש בדבר הזה ללא סיסמה, ואם הוא לא חוסם זאת, הרי הוא מראה שלא איכפת לו שישתמשו בזה, אך זהו סברה ללא עיון בדבר, ויש לעיין בזה.
נויירא כתב:לתלמיד חכם:
יש להוכיח שישנה בעלות על דבר שאין בו ממש מבעלות על אויר במוכר קרקע ומשייר את האויר [ב"ב סג:], .
נויירא כתב:זו מחלוקת ראשונים איך ללמוד שם.
נויירא כתב:כמובן שעדיין יש להשאיר שורות ריקות למוסריים שליבם ימציא להם את התחושה שגם אם בדין מותר, הר"ז אסור מוסרית.
אברך כתב:יתכן שמי שמשתמש ברשת אלחוטית של אדם אחר רק עבור מייל, אין בזה כל כך גניבה, כיון שאינו מאט באופן מורגש את מהירות הגלישה, לכאורה.
תחכמוני כתב:בל נשכח שכ"ז קשור לסוגי' של היזק שאינו נראה
חכם באשי כתב:אברך כתב:יתכן שמי שמשתמש ברשת אלחוטית של אדם אחר רק עבור מייל, אין בזה כל כך גניבה, כיון שאינו מאט באופן מורגש את מהירות הגלישה, לכאורה.
אתה אומר,
שאם אדם גונב 'רק' 5 ש"ח לקנות לחמניה ולבן - הוא לא גנב.
חכם באשי כתב:גם אדם שגנבו ממנו 5 ש"ח, לא מרגיש זאת.
תחכמוני כתב:הענין של אויר יש לו ראיות מפורשות דלא כך, מכל הסוגי' של חז' תשמישים מזיז ועוד, שזוכה באויר, וכן מהפולמוס הידוע של איסור טיסת מטוסים מעל כל בעל קרקע, כלומר עד כמה בעלותו על האויר...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 466 אורחים