.דראל כתב:חרוזים לא מצאתי, וגם בעושר המקורות אפשר לפקפק, אעפ"כ מרגלית גנוזה.
נוטר הכרמים כתב:.דראל כתב:חרוזים לא מצאתי, וגם בעושר המקורות אפשר לפקפק, אעפ"כ מרגלית גנוזה.
דראל, דומני, כי כאשר סוף כל פיסקא מסתיימת ב'אילן' אלו חרוזים.
והערה אישית כללית, טוב עין הוא יבורך כתיב, הצעתי לך: תחת להטיל פקפוקים ולדקדק תדיר בדקדוקי עניות ודברי קנטור, מוטב כי תהיה קריינא דאיגרתא' להראות לנו ולו בתחום אחד עשירות מה היא.
וכדי שלא ביאתי ריקנית מד"ת, אבוא אעיר"ה, על דבר המנהג הנזכר למעלה בפיוט להתפלל על אתרוג מהודר ביום זה, ובמקורות צויין מהבן איש חי והבני יששכר. תמיהני, למה אין מעוררים להתפלל על האתרוג בר"ה לפירות האילן - חג הביכורים, אשר בו נידונים בפרטות על פירות האילן, והוא לכאורה היום היותר מתאים לכך.
ישבב הסופר כתב:תיקון קל בכותרת:
אין זו פיוט כ"א חרוזים. לא די שאין משקל או מבנה, גם אין בו משום יופי פיוטית או תפארת המליצה, אלא ליקוט יפה שהותקן באקרוסתיכונו לא"ב.
תיקון קל בכותרת:
אין זו פיוט כ"א חרוזים. לא די שאין משקל או מבנה, גם אין בו משום יופי פיוטית או תפארת המליצה, אלא ליקוט יפה שהותקן באקרוסתיכונו לא"ב.
שכל שורה ושורה עולה בגימטריא ה' אלפים תשע"א -5771 [בגימ' מנצפך]
נוטר הכרמים כתב:.דראל כתב:חרוזים לא מצאתי, וגם בעושר המקורות אפשר לפקפק, אעפ"כ מרגלית גנוזה.
דראל, דומני, כי כאשר סוף כל פיסקא מסתיימת ב'אילן' אלו חרוזים.
בגולה כתב:נראה פה מכל הויכוח שלא שמו לב לנקודת העיקר ביצירה הזו, שזו בעצם הסיבה שלא נכתב בחרוזים וכו',שכל שורה ושורה עולה בגימטריא ה' אלפים תשע"א -5771 [בגימ' מנצפך]
הבל הבלים כתב:התנפלות מוזרה!!!
בעל המחבר לא הזכיר לא 'שיר' ולא 'פיוט' וגם 'חרוז' לא חרז בתוך דבריו.
כי אם ליקוט הליכות והלכות טעמים ומנהגים, דבר בעתו
רק שבמקום לכותבם באופן פשוט ורגיל וללקט מה שליקטו כבר אחרים
השכיל ועשה באופן חדש ונאה ובדיוק נפלא של גימט' שוות.
וגרם שיעיינו בו רבים ולא יזרקוהו כלאחר יד כמו שאנו רגילים לעשות לכל העלונים למיניהם.
ואדרבה אם בכוחכם לעשות כמעשהו, הנה פורים כבר מאחורי הדלת...
מעיין כתב:תחת לחזור על הישנות בהלוך וחזור
אציע לחכמי הפורום להנות הקוראים ולציין ולהפנות ליצירות מגדולי הפייטנים, שאכן הם מופלאים, ויש בהן דברים מיוחדים הן בתכנם או בצורת מבנה השיר,
ואינם עוברים על אזהרת האבן עזרא של לא תחרוז בשור וחמור
אדון נעלם/אשר הלך/בתום עם על/יציר נברא.
לעת אעשה/בחפץ אל/ אז"י טבת שמו נקרא.
ואחרי כקרות הקול/לרב גרשון/ מאד נורא.
והוא חיה/והוא הווה/והוא יחיה/בתפארה.
איש_ספר כתב:מעיין כתב:תחת לחזור על הישנות בהלוך וחזור
אציע לחכמי הפורום להנות הקוראים ולציין ולהפנות ליצירות מגדולי הפייטנים, שאכן הם מופלאים, ויש בהן דברים מיוחדים הן בתכנם או בצורת מבנה השיר,
ואינם עוברים על אזהרת האבן עזרא של לא תחרוז בשור וחמור
לא מופלא אבל מחוכם:
נחקק על מצבת ר' גרשון שנפטר בי"ח טבת שנת שע"ו:אדון נעלם/אשר הלך/בתום עם על/יציר נברא.
לעת אעשה/בחפץ אל/ אז"י טבת שמו נקרא.
ואחרי כקרות הקול/לרב גרשון/ מאד נורא.
והוא חיה/והוא הווה/והוא יחיה/בתפארה.
מיהו המליץ טוב?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 347 אורחים