וּמָעוּךְ וְכָתוּת וְנָתוּק וְכָרוּת לֹא תַקְרִיבוּ לַיקֹוָק וּבְאַרְצְכֶם לֹא תַעֲשׂוּ: וּמִיַּד בֶּן נֵכָר לֹא תַקְרִיבוּ אֶת לֶחֶם אֱלֹהֵיכֶם מִכָּל אֵלֶּה כִּי מָשְׁחָתָם בָּהֶם מוּם בָּם לֹא יֵרָצוּ לָכֶם:
וחז"ל פי' תיבת "משחתם" מלש' חבלה והשחתה, וכ"ה בתרגום, וכן הובא במפרשים.
אבל בפירוש ר' חיים פלטיאל שם כ' באופ"א, ז"ל -
כי משחתם בהם. כמו למשחה בהם אף על גב דהם חשובים יותר כשהן סריסים אפי' הכי מום בם לא ירצו
וכעי"ז בפי' הר"י בכור שור -
כי משחתם בהם ומהר"ר אליעזר ממגנצא שמעתי כי משחתם אעפ"י שמשחתם בהם לשון משיחה ושמינות כמו למשחה בהם שהבהמות סריסות שמנות יותר מבעלי ביצים אפילו הכי מום בם ולא ירצו
וכיו"ב כ' בפי' רבי אליעזר מבלגנצי מלאכי פ"א, עי"ש.
(מגנצא-בלגנצי?)
שאילתי, האם יש עוד שפי' כן מלש' "למשחה", האם מצינו בעוד מקומות שהם חשובות/שמינות יותר כשהן סריסות, וכן האם "כי" משמש גם בלש' אע"ג.