מה שנכון נכון כתב:מתבאר להדיא בסוף מנין המצוות, וכן בהקדמת ספר המצוות.
אלו הם שש מאות ושלש עשרה מצוות שנאמרו לו למשה בסיני הן וכללותיהן ופרטותיהן ודקדוקיהן... ויש לכל מצוה מאלו פירושין ודקדוקין. והכל יתבאר בחבור זה...וראיתי לחלק חיבור זה לארבעה עשר ספרים.
ומפני זאת הכוונה גם כן ראיתי שהוא ראוי שאשים תחלה בפתיחת הספר מספר המצוות כלם עשה ולא תעשה. עד שתבוא חלוקת הספר על כללם ולא תמלט מצוה שלא נשלים הדבור בדיניה. אם בפרט כמו סוכה ולולב וציצית ותפילין כי כל אחת מהן סובלת הדבור בפרט, או על כלל מצוות מהם כמו שזכרנו אחר שנמנה אותם ונאמר שהלכות עבודה זרה אלו יש בהם כך וכך מצוות עשה והם אלו ואלו וכך וכך מצוות לא תעשה והם אלו ואלו.
האיד כתב:בעבר שמעתי מאדם גדול שהמנין הקצר מתאים עם ספר המצות ולא עם היד ואני לא נזכר מהיכן מקוריו. וכעת אני רואה לדוג' שמצוות ספירת העומר נמנית בספר המצות וכן במנין הקצר כמצוה א' של יומי ושבועי ואילו ביד משמע שזה ב' מצוות.
האיד כתב:בעבר שמעתי מאדם גדול שהמנין הקצר מתאים עם ספר המצות ולא עם היד ואני לא נזכר מהיכן מקוריו. וכעת אני רואה לדוג' שמצוות ספירת העומר נמנית בספר המצות וכן במנין הקצר כמצוה א' של יומי ושבועי ואילו ביד משמע שזה ב' מצוות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים