חכם באשי כתב:צריך לבדוק בספרו של רש"א ורטהיימר, השמות הנרדפים (בערכים: ילד, בן). כנראה הוא מדבר על זה.
זקן ששכח כתב:חכם באשי כתב:ואולי גם זה בין השינויים של שפת לשוה"ק ועברית.
שמואל דוד כתב:ילדים כולל ילדים וילדות.
שמואל דוד כתב:בנים כולל בנים ובנות
שמואל דוד כתב:סתם יהודי כתב:שמואל דוד כתב:ילדים כולל ילדים וילדות.
א"כ למה הוצרך זכריה לומר "ילדים וילדות משחקים ברחבתיה"? לכאו' לשיטתך די אם היה אומר "ילדים משחקים ברחבתיה" - ואנא ידענא דה"ה ילדות - שהרי אתה אומר ש"ילדים" כולל גם ילדות.שמואל דוד כתב:בנים כולל בנים ובנות
א"כ למה הוצרך הפסוק שבפרשת משפטים לכתוב "בנים או בנות"? לכאו' לשיטתך די אם היה כתוב "בנים", ואנא ידענא דה"ה בנות - שהרי אתה אומר ש"בנים" כולל גם בנות.
כלפי בנות , בנים דוקא אבל בנים לחוד כולל גם בנות
זקן ששכח כתב:לגבי השאלה מפני מה טרח הכתוב לכתוב 'ילדים וילדות', אולי נבין זאת על פי ספר חסידים (סימן קסח):
אל תערב בנים ובנות, פן יחטיאו, אז תשמח בתולה במחול לבדם, אבל בחורים וזקנים יחדיו (ירמי' לא יב) וכן ילדים וילדות משחקים ברחובותיה (זכרי' ח ה), ילדים לבד וילדות לבד, וכן בסוף תהלים (קמח יב) בחורים וגם בתולות ולא אמר בחורים עם בתולות, כמו זקנים עם נערים גם לרבות נשים לבד.
זקן ששכח כתב:לגבי מה שטענו שכשאומרים 'ילדים' הרי זה כולל גם ילדות. נכון הדבר אך לא מטעמא שבאמת כולל אותן, אלא שדרך התורה שכשמזכירה זכרים ונקבות, תתייחס בלשון זכר ותכלול בלשון זו גם את הנקבות, והדוגמאות רבות.
לגבי השאלה מפני מה טרח הכתוב לכתוב 'ילדים וילדות', אולי נבין זאת על פי ספר חסידים (סימן קסח):
אל תערב בנים ובנות, פן יחטיאו, אז תשמח בתולה במחול לבדם, אבל בחורים וזקנים יחדיו (ירמי' לא יב) וכן ילדים וילדות משחקים ברחובותיה (זכרי' ח ה), ילדים לבד וילדות לבד, וכן בסוף תהלים (קמח יב) בחורים וגם בתולות ולא אמר בחורים עם בתולות, כמו זקנים עם נערים גם לרבות נשים לבד.
הכהן כתב:נשאל את השאלה הפוך: "ושננתם לבניך - ולא לבנותיך". האם בכל מקום שכתוב בנים הכוונה למעט בנות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים