לייטנר כתב:זמן, זמנם זמניהם, לא משמע ליה.
לייטנר כתב:סעדיה כתב:לייטנר כתב:זמן, זמנם זמניהם, לא משמע ליה.
אין קשר, שם ודאי יש שינוי משמעות בין 'זמן' ו'זמנם' ו'זמניהם'.
נראה שאסור לכתוב משהו ללא הסבר מפורט.
לייטנר כתב:סעדיה כתב:לייטנר כתב:זמן, זמנם זמניהם, לא משמע ליה.
אין קשר, שם ודאי יש שינוי משמעות בין 'זמן' ו'זמנם' ו'זמניהם'.
נראה שאסור לכתוב משהו ללא הסבר מפורט.
אחד מעיר כתב:אין נ"מ
יש נפשותם יש דורותם יש מושבותם
יש במעשה המשכן אינני זוכר במה שבתרומה כתוב כך ובויקהל כתוב כך
הדר זקנים כתב:אין הלשון מיושב שהל"ל כפתוריהם וקנותיהם או כפתורם וקנותם
תשובה נמהרת.סגי נהור כתב:יתד אחד הוא "יתדם", ואילו "יתדותם" פירושו יתדות רבים, והיינו "יתדותיהם", וכמו שכבר כתבו לעיל.
ביקורת תהיה כתב:תשובה נמהרת.סגי נהור כתב:יתד אחד הוא "יתדם", ואילו "יתדותם" פירושו יתדות רבים, והיינו "יתדותיהם", וכמו שכבר כתבו לעיל.
הרב מיללער הבדיל הבדל משמעות בלשון רבים בין הצורה 'יתדותם' לצורה 'יתדותיהם' (והיא דעתו של הבחור כדלקמיה):
'יְתֵדוֹתָם' – יתד יחידה לכל עמוד ועמוד,
'יִתְדוֹתֵיהֶם' – יתדות רבות לכל עמוד ועמוד;
ואילו 'יְתֵדָם' (לשון יחיד) משמעה יתד אחת ויחידה לכלל העמודים.
אחד מעיר כתב:לאיזה רב מילר הכוונה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים