מאיריחיאלק כתב:האיך מתייחס רבי יונתן אייבשיץ אב"ד לאשיץ לרבי רבי יונתן אייבשיץ
נטיעות כתב:מאיריחיאלק כתב:האיך מתייחס רבי יונתן אייבשיץ אב"ד לאשיץ לרבי רבי יונתן אייבשיץ
האם הוא היה נכדו של רבי יהונתן אייבשיץ? או רק קרוב משפחתו?
ירון כתב:לפי רישומי, ויש לאשש זאת:
ר' יונתן אייבשיץ אב"ד לושיץ ואח"כ מרבני ורשה, היה בנו של
ר' בונים מרדכי אייבשיץ מקוצק, בנו של
ר' (גרשון) מנחם מניס אייבשיץ מאפטא, מגדולי חסידי קוצק, בנו של
ר' יונתן אייבשיץ (מלכה'ס) מקראקא, בנו של
ר' נתן נטע אייבשיץ אב"ד רופשיץ ופשדבורז (חתנו של ר' יצחק סג"ל לנדא אב"ד קראקא), בנו של
ר' אהרן אייבשיץ פירד,
אחיו של רבי יהונתן אייבשיץ
ירון כתב:לפי רישומי, ויש לאשש זאת:
ר' יונתן אייבשיץ אב"ד לושיץ ואח"כ מרבני ורשה, היה בנו של
ר' בונים מרדכי אייבשיץ מקוצק, בנו של
ר' (גרשון) מנחם מניס אייבשיץ מאפטא, מגדולי חסידי קוצק, בנו של
ר' יונתן אייבשיץ (מלכה'ס) מקראקא, בנו של
ר' נתן נטע אייבשיץ אב"ד רופשיץ ופשדבורז (חתנו של ר' יצחק סג"ל לנדא אב"ד קראקא), בנו של
ר' אהרן אייבשיץ פירד,
אחיו של רבי יהונתן אייבשיץ
זה גם נראה כ"ב חשון, ולא ב'.פניני כתב:מעל המצבה נראה תרע"ז
מיללער כתב:מכתב מהר"י אייבשיץ מווארשא אל הגרא"א יודעלאוויטש מנ"י
ירון כתב:לא מדובר באותו ר' יהונתן -- בעל שער יהונתן הוא אחר, מקלושין ואח"כ פראגא, ושם אביו "יוסף יחיאל הלוי". לפי המכתב היה צאצא של רבי יהונתן הנודע, ומן הסתם לא בן אחר בן ...
ירון כתב:לא מדובר באותו ר' יהונתן -- בעל שער יהונתן הוא אחר, מקלושין ואח"כ פראגא, ושם אביו "יוסף יחיאל הלוי". לפי המכתב היה צאצא של רבי יהונתן הנודע, ומן הסתם לא בן אחר בן ...
ירון כתב:לפי רישומי, ויש לאשש זאת:
ר' יונתן אייבשיץ אב"ד לושיץ ואח"כ מרבני ורשה, היה בנו של
ר' בונים מרדכי אייבשיץ מקוצק, בנו של
ר' (גרשון) מנחם מניס אייבשיץ מאפטא, מגדולי חסידי קוצק, בנו של
ר' יונתן אייבשיץ (מלכה'ס) מקראקא, בנו של
ר' נתן נטע אייבשיץ אב"ד רופשיץ ופשדבורז (חתנו של ר' יצחק סג"ל לנדא אב"ד קראקא), בנו של
ר' אהרן אייבשיץ פירד,
אחיו של רבי יהונתן אייבשיץ
הא לחמא עניא כתב:האם יש מקור ידוע ומוסמך לשמועה שמרן בעל שבט הלוי היה נו"נ להגה"ק רבי רבי יהונתן אייבשיץ????
אשמח מאוד למענה.
בתודה מראש.
ברוז כתב:הא לחמא עניא כתב:האם יש מקור ידוע ומוסמך לשמועה שמרן בעל שבט הלוי היה נו"נ להגה"ק רבי רבי יהונתן אייבשיץ????
אשמח מאוד למענה.
בתודה מראש.
שמעתיו מפ"ק.
הא לחמא עניא כתב:האם יש מקור ידוע ומוסמך לשמועה שמרן בעל שבט הלוי היה נו"נ להגה"ק רבי רבי יהונתן אייבשיץ????
אשמח מאוד למענה.
בתודה מראש.
מה שנכון נכון כתב:הא לחמא עניא כתב:האם יש מקור ידוע ומוסמך לשמועה שמרן בעל שבט הלוי היה נו"נ להגה"ק רבי רבי יהונתן אייבשיץ????
אשמח מאוד למענה.
בתודה מראש.
כן מכנהו בהרבה מקומות בספריו.
מה שנכון נכון כתב:א, קנב "וכיו"ב כתב זקני הגאון הפלתי סימן פ"ז". ב, ט "וכתב אא"ז הפלתי שם לחדש". יא, קנז "וזקני בעל או"ת בס' בני אהובה".
סוקולקה כתב:על השאלה הזאת כתב ר' בנימין:
http://toladot.blogspot.co.il/2015/05/blog-post.html
הא לחמא עניא כתב:סוקולקה כתב:על השאלה הזאת כתב ר' בנימין:
http://toladot.blogspot.co.il/2015/05/blog-post.html
חסום לי בנתיב.
...
כאמור, רבי שמואל ווייס היה חתנו של
רבי נתן נטע ברודא אב"ד שוסבורג, הוא נולד בשנת תקל"ט, תחילה כיהן כרבה הראשון של העיר נאדאש, ולאחר מכן חזר על עיר הולדתו שוסבורג לכהן בה כאב"ד משנת תקע"ה, עד לפטירתו, ביום י"ב תמוז תר"ט, הוא קבור בעיר ווינה, ותשובות אליו נדפסו בשו"ת חתם סופר, ושו"ת מהר"י אסאד. בנו האחר היה מהר"ם ברודא אב"ד מיאווא.
בן הגאון המקובל רבי מרדכי ברודא, דיין אמת ושופט צדק בק"ק שוסבורג, ובשם הגדולים כתב שהיה אב"ד שוסבורג, הוא היה ידידו הקרוב של החת"ס שהחשיבו עד למאד. נפטר ביום ז' אייר תקע"ה, ונספד על ידי החתם סופר בדרשותיו. מצבתו המפליאה קיימת עד היום בבית הקברות בעיר שוסבורג, ולאחרונה שופצה כראוי, על ידי ארגון אבותינו. וזה נוסח המצבה: יום ד' ז' אייר תקע"ה, איש יהודי ושמו, מרדכי ברודא, דרש טוב ודבר שלום: נפטר, באהבה רבה, בקדושה ובטהר', בקדרותא דצפרא, יום הנ"ל, ת נ צ ב ה
בן רבי מאיר ברודא אב"ד סעניץ.
ומעלה בקודש, מגזע רבי אברהם ברודא בעל האשל אברהם, וכן הובא במאמרו של ר' חיים גשטטנר בחוברת מיוחדת שהפיק המודיע להסתלקותו של הרב וואזנר, ביום כ"ח ניסן תשע"ה, עמ' מח. שכתב כך: "בחודש כסליו תשע"א זכינו לשמוע מרבינו זי"ע את הדברים הללו: ... אנו נכדים של רבי אברהם ברודא, רבי יהונתן אייבשיץ, ה'מגלה עמוקות', ה'חכם צבי', ה'תרומת הדשן', ה'פנים מאירות'." את היחוס אל הפנים מאירות כבר ביארנו במאמרים הקודמים, אודות החכם צבי כבר הבאנו במאמר הקודם, שנשתנה אצלו הגדר ל'ספק מיוחס'.
ועוד נשאר לנו לבאר את היחוס אל רבי יהונתן אייבשיץ,
בהקדמת ספר מאור החיים שהוציא לאור רבי נתן גשטטנר, בשנת תש"כ, כתב, כי רבי נתן נטע ברודא היה בן רבי מרדכי ברודא נכד הגאון רשכבה"ג רבי יהונתן אייבשיץ. אומנם, בחלוף השנים, הרחיב רבי נתן יותר, וכתב במפורש את סדר היחוס [בלהורות נתן על המועדים חלק ב, תשסד, ובלהורות נתן חלק יד, תשסו. ועוד קודם לכן, בשנת תשנ"ג בהערותיו שנדפסו בראש ספר 'אישים בתשובות החתם סופר', לרבי אלכסנדר זושא קינטליכר]. לדבריו, רבי מאיר ברודא אב"ד סעניץ, היה חתנו של רבי נתן נטע אייבשיץ בנו של רבי יהונתן אייבשיץ.
אומנם, צריך לברר מה מקור דבריו של רבי נתן, האם הם נובעים מידיעה מוצקה, או שמא מהשערה גרידא, "נתן נטע - לגזירה שווה".
הרי כל כותבי תולדותיו ותולדות צאצאיו של רבי יהונתן אייבשיץ, כתבו כי לבנו נתן נטע, היתה רק בת אחת יחידה, בשם מאטיל, שלא הספיקה להינשא, ונפטרה בשנת תקי"א.
זאת ועוד, העיר לי רבי נפתלי אהרן ווקשטיין, כי בספר מהר"ם ברודא הנזכר, כתבו נכדי המחבר את תולדותיו, ותולדות אבותיו, ולא הזכירו אף ברמז את היותו מצאצאי רבי יהונתן אייבשיץ. עובדה זו אומרת דרשני.
...
סוקולקה כתב:הא לחמא עניא כתב:סוקולקה כתב:על השאלה הזאת כתב ר' בנימין:
http://toladot.blogspot.co.il/2015/05/blog-post.html
חסום לי בנתיב....
כאמור, רבי שמואל ווייס היה חתנו של רבי נתן נטע ברודא אב"ד שוסבורג, הוא נולד בשנת תקל"ט, תחילה כיהן כרבה הראשון של העיר נאדאש, ולאחר מכן חזר על עיר הולדתו שוסבורג לכהן בה כאב"ד משנת תקע"ה, עד לפטירתו, ביום י"ב תמוז תר"ט, הוא קבור בעיר ווינה, ותשובות אליו נדפסו בשו"ת חתם סופר, ושו"ת מהר"י אסאד. בנו האחר היה מהר"ם ברודא אב"ד מיאווא.
בן הגאון המקובל רבי מרדכי ברודא, דיין אמת ושופט צדק בק"ק שוסבורג, ובשם הגדולים כתב שהיה אב"ד שוסבורג, הוא היה ידידו הקרוב של החת"ס שהחשיבו עד למאד. נפטר ביום ז' אייר תקע"ה, ונספד על ידי החתם סופר בדרשותיו. מצבתו המפליאה קיימת עד היום בבית הקברות בעיר שוסבורג, ולאחרונה שופצה כראוי, על ידי ארגון אבותינו. וזה נוסח המצבה: יום ד' ז' אייר תקע"ה, איש יהודי ושמו, מרדכי ברודא, דרש טוב ודבר שלום: נפטר, באהבה רבה, בקדושה ובטהר', בקדרותא דצפרא, יום הנ"ל, ת נ צ ב ה
בן רבי מאיר ברודא אב"ד סעניץ.
ומעלה בקודש, מגזע רבי אברהם ברודא בעל האשל אברהם, וכן הובא במאמרו של ר' חיים גשטטנר בחוברת מיוחדת שהפיק המודיע להסתלקותו של הרב וואזנר, ביום כ"ח ניסן תשע"ה, עמ' מח. שכתב כך: "בחודש כסליו תשע"א זכינו לשמוע מרבינו זי"ע את הדברים הללו: ... אנו נכדים של רבי אברהם ברודא, רבי יהונתן אייבשיץ, ה'מגלה עמוקות', ה'חכם צבי', ה'תרומת הדשן', ה'פנים מאירות'." את היחוס אל הפנים מאירות כבר ביארנו במאמרים הקודמים, אודות החכם צבי כבר הבאנו במאמר הקודם, שנשתנה אצלו הגדר ל'ספק מיוחס'.
ועוד נשאר לנו לבאר את היחוס אל רבי יהונתן אייבשיץ,
בהקדמת ספר מאור החיים שהוציא לאור רבי נתן גשטטנר, בשנת תש"כ, כתב, כי רבי נתן נטע ברודא היה בן רבי מרדכי ברודא נכד הגאון רשכבה"ג רבי יהונתן אייבשיץ. אומנם, בחלוף השנים, הרחיב רבי נתן יותר, וכתב במפורש את סדר היחוס [בלהורות נתן על המועדים חלק ב, תשסד, ובלהורות נתן חלק יד, תשסו. ועוד קודם לכן, בשנת תשנ"ג בהערותיו שנדפסו בראש ספר 'אישים בתשובות החתם סופר', לרבי אלכסנדר זושא קינטליכר]. לדבריו, רבי מאיר ברודא אב"ד סעניץ, היה חתנו של רבי נתן נטע אייבשיץ בנו של רבי יהונתן אייבשיץ.
אומנם, צריך לברר מה מקור דבריו של רבי נתן, האם הם נובעים מידיעה מוצקה, או שמא מהשערה גרידא, "נתן נטע - לגזירה שווה".
הרי כל כותבי תולדותיו ותולדות צאצאיו של רבי יהונתן אייבשיץ, כתבו כי לבנו נתן נטע, היתה רק בת אחת יחידה, בשם מאטיל, שלא הספיקה להינשא, ונפטרה בשנת תקי"א.
זאת ועוד, העיר לי רבי נפתלי אהרן ווקשטיין, כי בספר מהר"ם ברודא הנזכר, כתבו נכדי המחבר את תולדותיו, ותולדות אבותיו, ולא הזכירו אף ברמז את היותו מצאצאי רבי יהונתן אייבשיץ. עובדה זו אומרת דרשני.
...
אבן זועקת כתב:היש מי שיכול להעלות תולדות משפחתו אבותיו וצאצאיו של הגאון ר' יונתן ב"ר נתן נטע אייבשיץ?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 288 אורחים