האם צריך לחזור וליטול את ידיו אם הפסיק בין נטילה וברכה לברכת המוציא?
(ברוב הפוסקים אין התייחסות לשאלה, ובמשנ"ב קס"ו ו פוסק ע"פ הפמ"ג שאם ההפסק בדיבור וכדומה ולא בשמירת ידו א"צ לחזור ולברך).
תודה רבה
ראש צורים כתב:האם צריך לחזור וליטול את ידיו אם הפסיק בין נטילה וברכה לברכת המוציא?
(ברוב הפוסקים אין התייחסות לשאלה, ובמשנ"ב קס"ו ו פוסק ע"פ הפמ"ג שאם ההפסק בדיבור וכדומה ולא בשמירת ידו א"צ לחזור ולברך).
תודה רבה
יאיר כתב:המ"ב כתב שבדיעבד לא צריך לחזור וליטול משמע שלכתחילה עדיף לחזור וליטול כיון שהפסיק בדיבור.
כך לפחות הבנתי ואשמח לשמוע את דעת חברי הפורום אם צודק אני.
עזריאל ברגר כתב:יאיר כתב:המ"ב כתב שבדיעבד לא צריך לחזור וליטול משמע שלכתחילה עדיף לחזור וליטול כיון שהפסיק בדיבור.
כך לפחות הבנתי ואשמח לשמוע את דעת חברי הפורום אם צודק אני.
בדיעבד לא צריך לחזור וליטול - משמע שלכתחילה אסור לדבר!
אמנם יש סיפור על האדמו"ר הרש"ב מליובאוויטש שפעם מישהו דיבר אליו בין נט"י להמוציא, והוא (השומע!) הלך ליטול ידיו שנית, בלא ברכה - כמובן.
נשר כתב:אני הק' התארחתי כמה פעמים בליל שבת אצל יהודי חסיד סלונים והיה מקפיד לדבר בין נט"י להמוציא ואמר לי שכך נהגו אצלם, האם מישהו שמע על זה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 138 אורחים