נוטר הכרמים כתב:
א] ראשית, יש לציין כי ר' ייד'ל ז"ל התנגד מאוד לעזיבת המוסד באמצע, ולו גם במקרה שהבח' הצעיר שחשקה נפשו ללמוד תורה בטהרתה 'נשרף' לישיבה קדושה, ועל כך קבלו עליו כי בניגוד האינטרסים שבין המוסד שבראשותו לתועלת התלמיד וההתעלות הרוחנית שלו, גבר השיקול המימסדי. כמובן שיש לצדד לזכות הצעד הנ"ל, רק תחילה אתעניין האם זה אכן היה כך.
גם הללו טענו שככלל היה מעודד מאוד, ובדרך קבע, להמשיך בישיבות קדושות, וכנז' לעיל.
בני ברקי כתב:לבית ישראל זצ"ל היתה השפעה גדולה על ר' ידל,לבקשת האדמו"ר התחילו ביישוב מסכת כתובות בפרק שני ולא בפרק א' (הרב כתריאל שליט"א אמר לי שב"משמרת שלו" הוא יחזיר שיתחילו בפרק ראשון לכל הפחות בדף יב. בחורי הישיבה נסעו לירושלים ללויות של הלב שמחה והפני מנחם
אברהם כתב: [לדוגמא, הוא מספר שבבית החמים שבכפר היו רגילים לצפות את השמיכות ע"י כמה זוגות ידיים, זה אוחז מכאן וזה מכאן וכו'... והנה בהגיעו לישיבה לא הבין כיצד עליו לצפות את השמיכה בציפיתה... ויזכר לטוב חבר החדר מאז, כיום - הגאון רבי יונה זלושינסקי שליט"א מראשי ישיבה פונביז' שלימד אותו את הקונץ' כיצד אפשר לצפות שמיכה בלא עזרה מאיש...]
לא ידען כתב:אברהם כתב: [לדוגמא, הוא מספר שבבית החמים שבכפר היו רגילים לצפות את השמיכות ע"י כמה זוגות ידיים, זה אוחז מכאן וזה מכאן וכו'... והנה בהגיעו לישיבה לא הבין כיצד עליו לצפות את השמיכה בציפיתה... ויזכר לטוב חבר החדר מאז, כיום - הגאון רבי יונה זלושינסקי שליט"א מראשי ישיבה פונביז' שלימד אותו את הקונץ' כיצד אפשר לצפות שמיכה בלא עזרה מאיש...]
הגאון ר' יונה זלושינסקי זצ"ל.
אשכול מיוחד. הבו לנו עוד סיפורים אישיים.
אום אני חומה כתב: והייתה חבורה של ויז'ניץ.
בלילות שבת היה מתקיים 'בוטע' ויז'ניצאי בישיבה, אליו נכנס כל מי שליבו חפץ.
אמר לנו פעם בקורת רוח, שהאדמו"ר מויז'ניץ פגש אותו בחופה ופרגן לו על הבחורים הויז'ניצאים בישיבה.
לייטנר כתב:מה שכן למדנו, שלדעתך גם ראש ישיבה המעודד את תלמידיו להתגייס לצבא הוא אדם חרדי.
לייטנר כתב:אני משתדל לא לדון בפורום בדברים שאין בהם תוחלת, ולכן רק נסתפק בהצהרתך שהעומד בראשות ישיבת הסדר יכול להיות חרדי, ודי בזה.
לעומקו של דבר כתב:אום אני חומה כתב: והייתה חבורה של ויז'ניץ.
בלילות שבת היה מתקיים 'בוטע' ויז'ניצאי בישיבה, אליו נכנס כל מי שליבו חפץ.
אמר לנו פעם בקורת רוח, שהאדמו"ר מויז'ניץ פגש אותו בחופה ופרגן לו על הבחורים הויז'ניצאים בישיבה.
ארגון 'צעירי ויזניץ', ה"מסיון" הויזניצאי, עבד רבות על חבר'ה מהיישוב
אורח כתב:לפני שנים למדו בישוב זוג תאומים, האבא מנהל בנק מגולח בוגר חברון ממשפחה ירושלמית והאמא מבית חסידי שיש לו איזה קשר של חיתון לויז'ניץ.
"המסיון" הויז'ניצאי, פעל על אחד מהם, והלה הפך לחסיד של ממש, התחתן עם אשה מבית חסידי פרועם מאד, והביא לעולם סדרת ילדים חסידים לתפארת.
לפני כשנתיים האיש נטש את אורח חייו החסידי, עזב את אשתו, הסיר את זקנו, ונשא אשה דתיה. למגינת לבם ובושתם של ילדיו.
כמובן מקרים כאלה קורים בכל מגזר וקבוצה, אבל רבים סבורים שנסיון הטמעות שלו בויז'ניץ, והסתגלות לאורח חיים שמנוכר לחינוכו ולביתו, היא שהביאה עליו (ועל ילדיו ואשתו) את הטרגדיה הזו.
אורח כתב:לעומקו של דבר כתב:אום אני חומה כתב: והייתה חבורה של ויז'ניץ.
בלילות שבת היה מתקיים 'בוטע' ויז'ניצאי בישיבה, אליו נכנס כל מי שליבו חפץ.
אמר לנו פעם בקורת רוח, שהאדמו"ר מויז'ניץ פגש אותו בחופה ופרגן לו על הבחורים הויז'ניצאים בישיבה.
ארגון 'צעירי ויזניץ', ה"מסיון" הויזניצאי, עבד רבות על חבר'ה מהיישוב
ר' כתריאל בעצמו אשתו היא ממשפחה שמוצאה בוזיניץ.
ואחד מבניו הפך לחסיד ויז'ניץ והוא חתן למשפחת וינר הויז'ניצאית.
לפני שנים למדו בישוב זוג תאומים, האבא מנהל בנק מגולח בוגר חברון ממשפחה ירושלמית והאמא מבית חסידי שיש לו איזה קשר של חיתון לויז'ניץ.
"המסיון" הויז'ניצאי, פעל על אחד מהם, והלה הפך לחסיד של ממש, התחתן עם אשה מבית חסידי פרועם מאד, והביא לעולם סדרת ילדים חסידים לתפארת.
לפני כשנתיים האיש נטש את אורח חייו החסידי, עזב את אשתו, הסיר את זקנו, ונשא אשה דתיה. למגינת לבם ובושתם של ילדיו.
כמובן מקרים כאלה קורים בכל מגזר וקבוצה, אבל רבים סבורים שנסיון הטמעות שלו בויז'ניץ, והסתגלות לאורח חיים שמנוכר לחינוכו ולביתו, היא שהביאה עליו (ועל ילדיו ואשתו) את הטרגדיה הזו.
אום אני חומה כתב:אורח כתב:לפני שנים למדו בישוב זוג תאומים, האבא מנהל בנק מגולח בוגר חברון ממשפחה ירושלמית והאמא מבית חסידי שיש לו איזה קשר של חיתון לויז'ניץ.
"המסיון" הויז'ניצאי, פעל על אחד מהם, והלה הפך לחסיד של ממש, התחתן עם אשה מבית חסידי פרועם מאד, והביא לעולם סדרת ילדים חסידים לתפארת.
לפני כשנתיים האיש נטש את אורח חייו החסידי, עזב את אשתו, הסיר את זקנו, ונשא אשה דתיה. למגינת לבם ובושתם של ילדיו.
כמובן מקרים כאלה קורים בכל מגזר וקבוצה, אבל רבים סבורים שנסיון הטמעות שלו בויז'ניץ, והסתגלות לאורח חיים שמנוכר לחינוכו ולביתו, היא שהביאה עליו (ועל ילדיו ואשתו) את הטרגדיה הזו.
אני מכיר את המקרה המדובר. חולק עליך בתוקף. אכתוב לך באישי בהמשך אי"ה.
דעתך נשמעה.לעומקו של דבר כתב:אני את המקרה לא מכיר, אבל הפרינציפ הזה הוא שטותים, במחילה
אום אני חומה כתב:מי שחושב שהמטרה של רביל הייתה רק להוציא טכנוקרטיים מצליחנים/השגיים/חרוצים עושה עוול למנוח!
אום אני חומה כתב:טוב מראה עיניים:
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
(ותודה לגיסי היקר שיחי' על הנגשת החומר)
לעומקו של דבר כתב:אום אני חומה כתב:טוב מראה עיניים:
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
(ותודה לגיסי היקר שיחי' על הנגשת החומר)
מי עובר בקליפ של השמועס
מה הוא אומר בסוף? סימן שהאמא לא מכבדת?!
פרנקל תאומים כתב:אותם נשרפים שעזבו באמצע ולבסוף התברר להם להוותם, שהחליפו 3 שעות של לימודי חול ב3 שעות של נייעס וקפה..תרשה להיות נודניק ולציין שאפי' לא מדובר על 3 שעות. מפני שסדר שני בהישוב מתחיל ב15:00 בדיוק, ומסתיים ב17:20 כולל סדר מוסר קצר. ובישיבות, סדר שני מתחיל רישמית(...)ב16:00 (גם בישיבות שמתחיל ב15:30, מעשית וודאי לא מתחיל לפני 16:00)כך שהלימודי חול גזלו כאן 40 דקות מהסדר.ואם תדקדק להוסיף את הכמה דקות(במקרה הטוב) שבחורים בישי"ג לומדים מוסר, אקזז לך אותם עם הבחורים הרבים שהיו מנצלים את ההפסקות הקצרות בין שלושת השיעורי חול ללימוד בקביעויות שונות בבימ"ד. ומלבד זאת, גם בבוקר הסדר בהישוב התחיל ב8:40, (40 דק' בדיוק מתום תפילת שחרית), והסתיים ב13:20(ר' יידל הרבה פעמים היה שוכח את עצמו ומסיים את השיעור קרוב ל14:00...),ובישיבות הסדר מתחיל ב9:00(רישמית לחלוטין כידוע) ומסתיים ב13:00, והנה קיזזנו גם את ה40 דקי הגזולות הנותרות...
אורח כתב:אדון פרנק"ת,
עוול אתה עושה כשאתה מביא את מעברו של ר' כתריאל לתפארת צבי כ'ראיה' שר' יידל הסכים עם מעברים לישיבות קדושות, בזמן שאת הסיפור האמיתי עם המעבר אתה מסתיר (רמז: לא חשקה נפשו לא של ר' כתריאל לישיבה קדושה וגם לא של רביל, אלא מסתתר כאן סיפור שנוח לך להסתיר).
כמו כן מה'דילוג' של שלושים שנה עד שמצאת בדל מקרה של הסכמה למעבר (ע"י חתנו בכלל), נמצינו למידים על שכיחות המקרים.
נקודה נוספת, בישיבה היה מקום לכ300 בחורים בצמצום, לעומת זאת, מדי שנה היו מקבלים כ80 בחורים, המבינים סיפרו שההעפות היו מתוכננים מראש ואיני יודע על אמינות החשד.
איש_ספר כתב:כתב לי מישהו באישי, שהעדות הטובה ביותר לגידוליה המצוינים של "הישוב החדש" הוא השיח התרבותי וההוגן, נטול פגיעות אישיות כנהוג במחוזותינו. לצערי זה לא החזיק יותר מדי זמן. והנה הרב פרנקל תאומים לא מסוגל לכתוב תגובה בלי מכות מכוערות ופוגעניות לגופו של כותב. חבל מאד.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 193 אורחים