אוצר החכמה כתב:עיין בלהורות נתן שדן בזה והביא את החת"ס שמבכים עם הפרי תואר כאן
http://www.otzar.org/WOTZAR/Book.aspx?108195&$201107170818296&page=27
ואולי כוונתך היתה על ההסבר? והכוונה היא שזה שייך רק בבן י"ג ולא בשאר מצוות ראשונות (כמו המובא שם בנשים שמברכות על טבילה ראשונה) וצ"ע אם לזה היתה ככנתו.
שזג כתב:הלא אסור להורות עפ"י רוה"ק, והלכה וסיפרה הדברים לפני הבעש"ט הק', והשיב לה במכ"ת זה אינו ענין כלל לרוה"ק, רק ראייה טבעיית מאור ו' ימי בראשית שנברא שישמשו בו הבריות, ורק מי שמקלקל עיניו, נעשה קצר הראות ע"כ: (פסקי תשובה סי' קסז)
סיפר לי ידידי הה"ג מהורש"ב ז"ל סוכטשעווסקי דומו"ץ דפה, שקיבל מזקנו הגה"ק מהור"ר פייבול זצ"ל מגריצא, כי הרבנית אשת הנודע ביהודה היתה קרובת הבעש"ט הק', פ"א ספרה בשבחיו לפני בעלה, וכי בעיני' ראתה, אשר פ"א קרע את בגדיו באמרו אשר בזו הרגע נסתלק האוחה"ק באה"ק, ויען הנוב"י הן לו יהי' אשר רוה"ק מופיע בקרבו, אבל בקריעה הלא באמת יש איסור בל תשחית, ורק מתקן הוא בהמצוה, וא"כ הוא, הלא אסור להורות עפ"י רוה"ק, והלכה וסיפרה הדברים לפני הבעש"ט הק', והשיב לה במכ"ת זה אינו ענין כלל לרוה"ק, רק ראייה טבעיית מאור ו' ימי בראשית שנברא שישמשו בו הבריות, ורק מי שמקלקל עיניו, נעשה קצר הראות ע"כ:
שזג כתב:ב"ה
רציתי להוסיף כמה דבריו על הנ"ל לרגל יומא דהילולא קדישא של מרן רבינו חיין ן' עטר זי"ע:
הרה"ק רבי פנחס מקאריץ זי"ע חשק ותאב שידפיסו הסה"ק אור החיים, פ"א הביא המדפיס בשם אשר מרוסיא אליו את החומשים עם האור החיים בראשית שמות בכרך אחד, ויקרא במדבר דברים בכרך שני, ושמח בהם, ותיכף בפתחו את הכרך, שאל להמדפיס: מדוע שמטת את התיבות "ושמו חיים" בפ' ראה, השיבו: ידעתי שעל עצמו כוון, וע"כ שמטתים, פתח לו תיכף ומיד פרשת סוטה בפרש"י בין מאיש זה בין מאיש אחר, וטעה והדפיס מ"אשר", וא"ל: ראה חותמך. החומשים האלו בכרך הזה ממש בשם המדפיס אשר ובהשמטה הזאת ובטעות הזה ראיתי בעיני בבית נכדו הרב החסיד ר' משה ז"ל בעיר ראדוויטץ, וספר לי עובדא הזאת והמה בירושה אליו מאבותיו הצדיקים ז"ל: (דבר יום ביומו י' אלול)[/b]
אוצר החכמה כתב:הלא לעיל מבואר שהיה זה בשבת.
תולעת ספרים07 כתב:הבונה: בכל מקרה סיפור זה קשה להלמו וכי אסור לקרוע קריעה על סמך רוח הקודש עד שנאמר בזה בל תשחית וצ"ב
כבר ידוע שכ"ז שקר וכזב, כי ר"ג קיטובער מעיד בעצמו שבא לירושלים אחר פטירת האוה"ח, וממילא לא ראהו מימיו, עיין מה שהאריך הגאון רמ"ד בעל כלי חמדה, להוכיח זיוף סיפור זה, במאמרו שפורסם גם בישורון ח"ב עמ' תר"פ ונקרא: לכותבי "הסתוריא".תולעת ספרים07 כתב:ושאל הבעש"ט אותו על ידי גיסו הקדוש רבי גרשון מקיטוב אם יהיה יכולת שיגע לירושלים ויתראה עם הקדוש פנים בפנים והשיב שיכתוב לו יעיין בעת שרואה את צלם דמות תבניתו בעולמות עליונים אם הוא רואה את כל אבריו ודיוקנו אם לא. והשיב מרן הקדוש שאינו רואה את עקביו. ואמר הקדוש שלא יטריח את עצמו כי לחינם יהיה טרחתו.
תולעת ספרים07 כתב:אני כשלעצמי הייתי מתקן את הסיפור כך:
שהבעש"ט זי"ע לא קרע כלל קריעה על שמועה רחוקה ורק בירך ברכת דיין האמת בעצם יום השבת וכפי שנפסק להלכה ועל זה שאל הנוב"י איך היה מותר לו לברך בשם ומלכות על סמך רוח הקודש וכו' וכו'.
והנידון לא היה כלל לגבי בל תשחית וכו'...
חיס כתב:האם ידוע לרבינו אור החיים הקדוש זי"ע היה לו רק בנות מהיכן המקור?
לומד_בישיבה כתב:בעבר קראתי באחד הספרים של ר' דוד הלחמי שבעת אשר קברו את בעל ה'ישמח ישראל' זי"ע נדחף שם מישהו להגיע לקברו ושקית בידו, וכשנשאל מה זאת ועל מה? השיב שהביא עפר מקברו של בעל האור החיים ועליו להטילו לקבר ולאחר שהטילו נעלם כלעומת שבא והוא פלאי.
אשמח אם מישהו יחזיר לי אבידתי.
היה גדול בנגלה ובנסתר ואלפים הלכו לאורו. בין תלמידיו האדמורי"ם רבי יחיאל מאיר מגאפטינין, רבי ברוך מטשיזעוו, רבי ירחמיאל ישראל יצחק מאלכסנדר, בעל "ישמח ישראל", רבי אלעזר הכהן, רבה של סוכאטשוב וגדולים אחרים.
בעצם כתב:מבקש המלצה לפירוש יסודי ומקיף,כולל לקטעי הנסתר של הספר הנפלא אור החיים על התורה
בתודה מראש
גימפעל כתב:בעצם כתב:מבקש המלצה לפירוש יסודי ומקיף,כולל לקטעי הנסתר של הספר הנפלא אור החיים על התורה
בתודה מראש
המלצתי,
בעצם כתב:גימפעל כתב:בעצם כתב:מבקש המלצה לפירוש יסודי ומקיף,כולל לקטעי הנסתר של הספר הנפלא אור החיים על התורה
בתודה מראש
המלצתי,
ישר כחך
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים