גימפעל כתב:האם היא מניקה מישהו שהוא בגיל חינוך ?
ביליצר כתב:גימפעל כתב:האם היא מניקה מישהו שהוא בגיל חינוך ?
ואם כן ?האם לדעת המ"א יש הבדל בין קודם קידוש לקודם הבדלה.
שלום חברים, האם יש איזה נידון בנושא אם מותר לאשה להניק קודם הבדלה?
יאיר כתב:רק צ"ע איך יצאו ידי חובה, הרי לא שומעים כלום.
ביליצר כתב:תשובה: יש להימנע, ובמקום צורך גדול נוהגים להקל.
א. שכן דבר זה חמור ביותר וגורם למיתה באסכרה רח״ל, ומשום הכי נוהגים שלא להניח לאכול אפילו לתינוקות, כפי שפסק בשלחן ערוך המקוצר [עדת תימן]סימן ס״א סעיף ז'.
ביליצר כתב:תשובה: יש להימנע, ובמקום צורך גדול נוהגים להקל.
א. שכן דבר זה חמור ביותר וגורם למיתה באסכרה רח״ל, ומשום הכי נוהגים שלא להניח לאכול אפילו לתינוקות, כפי שפסק בשלחן ערוך המקוצר [עדת תימן]סימן ס״א סעיף ז'.
יאיר1 כתב:יאיר כתב:רק צ"ע איך יצאו ידי חובה, הרי לא שומעים כלום.
מה הקטנים אינם שומעים? למה כי הם בחדר ילדים?
אם הם נוכחים הם שומעים, ואולי אכן צריך להקפיד שגם קטני קטנים יהיו נוכחים בהבדלה. [מעניין כי אני לא מקפיד שמי שלא הגיע לחינוך יבוא להבדלה] בתינוקות זה קשה שפעמים הם ישנים וכדו'... [או שיש חיתול מלוכלך ולא רוצים להחליף לפני הבדלה למי שמחמיר במגבונים....].
או אפשר שהסכנה משום שהאשה לא שמעה, אך זה כבר ענין נוסף מלבד הענין שלא יאכל הוא קודם הבדלה.
מסקרן וחצי...
יש לי לפעמים גישה לאחד מגודלי רבני תימן אנסה לברר אצלו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים