בברכה המשולשת כתב:וזאת מנין?
בברכה המשולשת כתב:זה מובן, אבל למיטב זכרוני גם תענית בשבת נאסרה יותר אם היא ניכרת
ראיתי ואשתומם כתב:אדון פרי יהושע,
האם עיינת בדברי הגר"א מקודם שפתחת האשכול???
הגר"א להדיא אוסר חליצת המנעל בשבת משום אבילות בשבת ולא מדין עינוי, זה חילוק ראשון פשוט.
ובר מן דין הגר"א מביא הגמרא שם דעירובין וכותב להדיא שיש לחלק בין אכילה ושתיה שאכל ושתה כל היום לחליצת מנעלים, ולא ס"ל דאין זה הלכה.
ראיתי ואשתומם כתב:אני ממש מבקש את סליחתך כי חשבתי שאתה מבין עברית, אבל כנראה שלא.
ואנסה לבאר שוב,
א. הגר"א כותב כהנחה פשוטה שאבלות אסורה בשבת מכל וכל, ומציין ע"ז לסוגיה מפורשת במו"ק.
ב. כעת, אחר שאבלות אסורה בשבת לא יועיל שום ר' יוסי של תענית במקצת שבת, כי גם ר' יוסי מודה שאבלות אסורה אפי' רגע אחד בשבת.
ג. והדברים מוכחים מיניה וביה מהסוגיה בעירובין, שאמרו לר"י דבמו"ש אין ניכר התענית אחר שאכל ושתה כל היום משא"כ בליל שבת, ואמנם בחליצת הסנדל הדברים פשוטים שאסור גם במו"ש כי היא אבלות ולא מועיל מה שהיה נעול במנעל כל השבת, ועתה, גם לר"י שחולק ומתיר תענית בליל שבת, וגם אם נפסוק כמוהו, עדיין לגבי מנעל שהוא דרך אבלות מודה שאסור בשבת, כי לא חלק על העיקרון שבדברי האומרים ששבת דוחה אבלות דמנכר.
מקוה מאד שנרגעת.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים