ישראל אליהו כתב:הקילו רק לגבי בעלי ברית כיון שזה יו"ט שלהם. אולם בשאר דברים, לא מצינו שום חילוק.
אוהב אוצר כתב:ישראל אליהו כתב:הקילו רק לגבי בעלי ברית כיון שזה יו"ט שלהם. אולם בשאר דברים, לא מצינו שום חילוק.
מצינו, מה לעשות.
הביאור הלכה [על הסעיף של בעל ברית] כותב שמעוברת עם מיחוש לא תצום.
והגר"ע יוסף זצ"ל פסק שמעוברת ומיניקות פטורות מלצום בט' באב דחוי. .
סעדיה כתב:אוהב אוצר כתב:ישראל אליהו כתב:הקילו רק לגבי בעלי ברית כיון שזה יו"ט שלהם. אולם בשאר דברים, לא מצינו שום חילוק.
מצינו, מה לעשות.
הביאור הלכה [על הסעיף של בעל ברית] כותב שמעוברת עם מיחוש לא תצום.
והגר"ע יוסף זצ"ל פסק שמעוברת ומיניקות פטורות מלצום בט' באב דחוי. .
מזה מוכח רק שדיני התענית קלים מכל שנה אך אי"ז ענין לדיני האבילות שבט"ב.
שומע ומשמיע כתב:חשבתי רעיון, שכל הקולא היא לא לגבי עצם התענית והנהגותיה, אלא לגבי החיוב בתענית [מעוברת בעל ברית וכדו'].
וזה עקב הדיחוי, שהיום פחות מחייב בתענית. אבל מי שמתחייב אין שינוי בעצם התענית.
ישראל אליהו כתב:שומע ומשמיע כתב:חשבתי רעיון, שכל הקולא היא לא לגבי עצם התענית והנהגותיה, אלא לגבי החיוב בתענית [מעוברת בעל ברית וכדו'].
וזה עקב הדיחוי, שהיום פחות מחייב בתענית. אבל מי שמתחייב אין שינוי בעצם התענית.
האם חילוק זה מעוגן בהלכה? או שזה חילוק קוסמטי בלבד?
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים