פרי יהושע כתב:משהו יכול להסביר הנפק"מ בין הטעמים לא זכיתי להבין, מאי נפק"מ אם מטעם שאז נשרף ביהמ"ק, או שאז הוי כמו שנקבר מתו ורשאי להתפלל על הנחמה, הלא גם לעטם השני הוא מטעם שאז גמר השריפה.
ולעניין עצם הנידון האם להתפלל נחם בכל התפילות ראיתי לאחד מהמדקדקים הגדולים שאכן אמר נחם בכל התפילות שנה שעברה שהיה גם ת"ב נדחה.
סעדיה כתב:ומהו לגבי הדין שיש להאריך הקינות עד חצות וכל החומרות הנוהגות רק עד חצות,
האם כ"ז שייך בת"ב נדחה?
פרי יהושע כתב:סעדיה כתב:ומהו לגבי הדין שיש להאריך הקינות עד חצות וכל החומרות הנוהגות רק עד חצות,
האם כ"ז שייך בת"ב נדחה?
כן
סעדיה כתב:פרי יהושע כתב:סעדיה כתב:ומהו לגבי הדין שיש להאריך הקינות עד חצות וכל החומרות הנוהגות רק עד חצות,
האם כ"ז שייך בת"ב נדחה?
כן
למה?
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים