מנצפך כתב:הסבא-מצא את ההיפך משמו,
ונכדו היה ההיפך משמו [של עצמו].
מי הם הסבא והנכד?
מצאתי בשינוי קצת מהשאלה:
נח מצא חן
ולבנו שם היה נכד בשם מש
מנצפך כתב:הסבא-מצא את ההיפך משמו,
ונכדו היה ההיפך משמו [של עצמו].
מי הם הסבא והנכד?
תבא כתב:מנצפך כתב:הסבא-מצא את ההיפך משמו,
ונכדו היה ההיפך משמו [של עצמו].
מי הם הסבא והנכד?
מצאתי בשינוי קצת מהשאלה:
נח מצא חן
ולבנו שם היה נכד בשם מש
פלתי כתב:לבן - נבל?
פלתי כתב:א"ר סימון נבל הוא לבן מה לבן היה רמאי אף לבן היה רמאי. ילקוט.
עזריאל ברגר כתב:יש כמה קטעים בתפילות שבת וחול שרמוזים בהם שמות, כדרך הפייטנים שחותמים את שמם (חלקם שנויים במחלוקת. בחלקם חתום שם שאינו של הפייטן).
אכתוב את האות הראשונה מכל שם שזכור לי, לפי סדר הופעתם בסידורים הנפוצים.
מ, ח, ה, ע, י, ש, ש.
מדגיש: שבת וחול, תפילות שנאמרות ברוב-ככל הנוסחים הנפוצים (כמדומני שחלקן אינן נאמרות ע"י הספרדים), לא כולל זמירות לסעודות שבת וכיו"ב, ולא כולל מזמורי תהילים.
מנצפך כתב:באיזו תפילה מבקשים 336 בקשות ב35 מילים?
הכהן כתב:מנצפך כתב:באיזו תפילה מבקשים 336 בקשות ב35 מילים?
נראה שמתכוין ליעלה ויבא, אך לענ"ד אינו
מנצפך כתב:פלתי כתב:א"ר סימון נבל הוא לבן מה לבן היה רמאי אף לבן היה רמאי. ילקוט.
יפה לא הכרתי [כוונתך 'אף נבל'..].
ובכל זאת זה לא מתאים בגלל הסבא
פלתי כתב:מנצפך כתב:פלתי כתב:א"ר סימון נבל הוא לבן מה לבן היה רמאי אף לבן היה רמאי. ילקוט.
יפה לא הכרתי [כוונתך 'אף נבל'..].
ובכל זאת זה לא מתאים בגלל הסבא
מדוע לא מתאים והלא כל העמים כולם הינם נכדיו של נח.
מנצפך כתב:עזריאל ברגר כתב:יש כמה קטעים בתפילות שבת וחול שרמוזים בהם שמות, כדרך הפייטנים שחותמים את שמם (חלקם שנויים במחלוקת. בחלקם חתום שם שאינו של הפייטן).
אכתוב את האות הראשונה מכל שם שזכור לי, לפי סדר הופעתם בסידורים הנפוצים.
מ, ח, ה, ע, י, ש, ש.
מדגיש: שבת וחול, תפילות שנאמרות ברוב-ככל הנוסחים הנפוצים (כמדומני שחלקן אינן נאמרות ע"י הספרדים), לא כולל זמירות לסעודות שבת וכיו"ב, ולא כולל מזמורי תהילים.
ועל כן נקוה זכור לי שזה על שם עכן.
לכה דודי ע"ש שלמה הלוי [אלקבץ].
עזריאל ברגר כתב:מנצפך כתב:עזריאל ברגר כתב:יש כמה קטעים בתפילות שבת וחול שרמוזים בהם שמות, כדרך הפייטנים שחותמים את שמם (חלקם שנויים במחלוקת. בחלקם חתום שם שאינו של הפייטן).
אכתוב את האות הראשונה מכל שם שזכור לי, לפי סדר הופעתם בסידורים הנפוצים.
מ, ח, ה, ע, י, ש, ש.
מדגיש: שבת וחול, תפילות שנאמרות ברוב-ככל הנוסחים הנפוצים (כמדומני שחלקן אינן נאמרות ע"י הספרדים), לא כולל זמירות לסעודות שבת וכיו"ב, ולא כולל מזמורי תהילים.
ועל כן נקוה זכור לי שזה על שם עכן.
לכה דודי ע"ש שלמה הלוי [אלקבץ].
יפה! 2 מתוך 7...
מנצפך כתב:עזריאל ברגר כתב:יש כמה קטעים בתפילות שבת וחול שרמוזים בהם שמות, כדרך הפייטנים שחותמים את שמם (חלקם שנויים במחלוקת. בחלקם חתום שם שאינו של הפייטן).
אכתוב את האות הראשונה מכל שם שזכור לי, לפי סדר הופעתם בסידורים הנפוצים.
מ, ח, ה, ע, י, ש, ש.
מדגיש: שבת וחול, תפילות שנאמרות ברוב-ככל הנוסחים הנפוצים (כמדומני שחלקן אינן נאמרות ע"י הספרדים), לא כולל זמירות לסעודות שבת וכיו"ב, ולא כולל מזמורי תהילים.
ועל כן נקוה זכור לי שזה על שם עכן.
לכה דודי ע"ש שלמה הלוי [אלקבץ].
.....
עלינו לשבח ע"י יהושע עָלֵינוּ שֶׁלֹּא שָׂם וַאֲנַחְנוּ כּוֹרְעִים הוּא אֱ-לֹהֵינוּ=הושע,כשמו בענוותנותו.
יְ-הֹ-וָ-ה אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל. הַבֵּט מִשָּׁמַיִם. זָרִים אוֹמְרִים. חוּסָה. קוֹלֵנוּ תִשְׁמַע. [ע"י חזקיה המלך].
בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם. וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרֵךְ. וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ. וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל: [ע"י אדם ששמו יצחק ושם אשתו רבקה, וחברו ע"ש יצחק אבינו ורבקה אימנו.(אבודרהם)].
עזריאל ברגר כתב:מנצפך כתב:עזריאל ברגר כתב:יש כמה קטעים בתפילות שבת וחול שרמוזים בהם שמות, כדרך הפייטנים שחותמים את שמם (חלקם שנויים במחלוקת. בחלקם חתום שם שאינו של הפייטן).
אכתוב את האות הראשונה מכל שם שזכור לי, לפי סדר הופעתם בסידורים הנפוצים.
מ, ח, ה, ע, י, ש, ש.
מדגיש: שבת וחול, תפילות שנאמרות ברוב-ככל הנוסחים הנפוצים (כמדומני שחלקן אינן נאמרות ע"י הספרדים), לא כולל זמירות לסעודות שבת וכיו"ב, ולא כולל מזמורי תהילים.
ועל כן נקוה זכור לי שזה על שם עכן.
לכה דודי ע"ש שלמה הלוי [אלקבץ].
.....
עלינו לשבח ע"י יהושע עָלֵינוּ שֶׁלֹּא שָׂם וַאֲנַחְנוּ כּוֹרְעִים הוּא אֱ-לֹהֵינוּ=הושע,כשמו בענוותנותו.
יְ-הֹ-וָ-ה אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל. הַבֵּט מִשָּׁמַיִם. זָרִים אוֹמְרִים. חוּסָה. קוֹלֵנוּ תִשְׁמַע. [ע"י חזקיה המלך].
בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם. וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרֵךְ. וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ. וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל: [ע"י אדם ששמו יצחק ושם אשתו רבקה, וחברו ע"ש יצחק אבינו ורבקה אימנו.(אבודרהם)].
היו 7 שמות, ועכשיו מתברר לי שיש לפחות 9:
מ - ?
חזקיה
הושע
עכן
י - ?
שלמה הלוי
ש - ?
יצחק
רבקה
נותרו 3 שלא נפתרו, ואולי ישנם עוד רמזים כאלו ששכחתי...
מנצפך כתב:בפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם. וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרֵךְ. וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ. וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל: [ע"י אדם ששמו יצחק ושם אשתו רבקה, וחברו ע"ש יצחק אבינו ורבקה אימנו.(אבודרהם)].
צביב כתב:מנצפך כתב:בפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם. וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרֵךְ. וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ. וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל: [ע"י אדם ששמו יצחק ושם אשתו רבקה, וחברו ע"ש יצחק אבינו ורבקה אימנו.(אבודרהם)].
רבי ידידיה טיאה וויל כותב בפירושו להגדה של פסח, שחיברו יצחק אבינו בשעת העקידה, שהתגלה לו אז שרבקה היא בת זוגו.
עזריאל ברגר כתב:מנצפך כתב:עזריאל ברגר כתב:יש כמה קטעים בתפילות שבת וחול שרמוזים בהם שמות, כדרך הפייטנים שחותמים את שמם (חלקם שנויים במחלוקת. בחלקם חתום שם שאינו של הפייטן).
אכתוב את האות הראשונה מכל שם שזכור לי, לפי סדר הופעתם בסידורים הנפוצים.
מ, ח, ה, ע, י, ש, ש.
מדגיש: שבת וחול, תפילות שנאמרות ברוב-ככל הנוסחים הנפוצים (כמדומני שחלקן אינן נאמרות ע"י הספרדים), לא כולל זמירות לסעודות שבת וכיו"ב, ולא כולל מזמורי תהילים.
ועל כן נקוה זכור לי שזה על שם עכן.
לכה דודי ע"ש שלמה הלוי [אלקבץ].
.....
עלינו לשבח ע"י יהושע עָלֵינוּ שֶׁלֹּא שָׂם וַאֲנַחְנוּ כּוֹרְעִים הוּא אֱ-לֹהֵינוּ=הושע,כשמו בענוותנותו.
יְ-הֹ-וָ-ה אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל. הַבֵּט מִשָּׁמַיִם. זָרִים אוֹמְרִים. חוּסָה. קוֹלֵנוּ תִשְׁמַע. [ע"י חזקיה המלך].
בְּפִי יְשָׁרִים תִּתְרוֹמָם. וּבְשִׂפְתֵי צַדִּיקִים תִּתְבָּרֵךְ. וּבִלְשׁוֹן חֲסִידִים תִּתְקַדָּשׁ. וּבְקֶרֶב קְדוֹשִׁים תִּתְהַלָּל: [ע"י אדם ששמו יצחק ושם אשתו רבקה, וחברו ע"ש יצחק אבינו ורבקה אימנו.(אבודרהם)].
היו 7 שמות, ועכשיו מתברר לי שיש לפחות 9:
מ - ?
חזקיה
הושע
עכן
י - ?
שלמה הלוי
שמעון
יצחק
רבקה
נותרו 3 שלא נפתרו, ואולי ישנם עוד רמזים כאלו ששכחתי...
מנצפך כתב:הסבא-מצא את ההיפך משמו,
ונכדו היה ההיפך משמו [של עצמו].
מי הם הסבא והנכד?
עוד יהודי כתב:ישתבח חובר ע"י [או לכבודו של] שלמה. שמך לעד מלכנו המלך
גימפעל כתב:איך יתכן ששכח לומר בתפילתו 'יעלה ויבוא' ויצטרך לומר 'ברוך שאמר'.
עזריאל ברגר כתב:עוד יהודי כתב:ישתבח חובר ע"י [או לכבודו של] שלמה. שמך לעד מלכנו המלך
לא ידעתי או לא זכרתי.
אכן הש׳ שכתבתי - היתה הכוונה לשמעון (הצדיק?) הרמוז בתפילת נשמת כל חי.
י - הוא הפיוט "ידיד נפש" שרמוז בו השם המפורש.
מ - שמעתי שבברכת יוצר לחול אחרי "א-ל ברוך גדול דעה" במילים "תמיד מספרים כבוד א-ל וקדושתו" רמוז המלאך מכאל שהוא גילה למחבר הברכה איזה סוד שקשור לכתיבת הא-ב שם.
מ'זמור ש'יר ליום ה'שבת (חיברו משה רבינו, ומפני ענוותנותו הוסיף בו ל'. כן מבו' אצל חס"א.)
ישתבח ש'מך ל'עד מ'לכנו ה'קל.
מ'ספרים כ'בוד א"ל.
א'דון הנפלאות, ב'ורא כל הנשמות, ר'בון כל המעשים, ה'בוחר בשירי זמרה, מ'לך יחיד.
עזריאל ברגר כתב:גימפעל כתב:איך יתכן ששכח לומר בתפילתו 'יעלה ויבוא' ויצטרך לומר 'ברוך שאמר'.
אולי: מי שאיחר לתפילה, ודילג ברוך-שאמר כדי להספיק תפילת-הציבור, אבל עכשיו כשהוא נזכר ששכח יעלה-ויבוא - כבר לא יספיק לחזור שמו"ע עם הציבור, ומכיוון שהוא בפועל לפני התפילה - למה לא יגיד ברוך שאמר וכל פסוד"ז על הסדר?
(צריך לברר אם זה נכון הלכתית)
מנצפך כתב:1. היכן אנו אומרים בתפילה שלש מילים רצופות המכילות את אותן אותיות בדיוק, כשלכל מילה משמעות אחרת?
2. והיכן אומרים שלש מילים, אך כופלים כל מילה פעמיים [לדוג' מודה מודה אני אני לפניך לפניך]?
משה פרץ כתב:אוסיף בזה חידה א':
מצינו מות ביד לשון. היכן יש מות ביד פה?
מנצפך כתב:משה פרץ כתב:אוסיף בזה חידה א':
מצינו מות ביד לשון. היכן יש מות ביד פה?
?
מנצפך כתב:היכן בתנ"ך מוזכרת מילה אחת 3 פעמים ברצף?
סעדיה כתב:מנצפך כתב:היכן בתנ"ך מוזכרת מילה אחת 3 פעמים ברצף?
1.יחזקאל כ"א ל"ב
מה שנכון נכון כתב:ארץ ארץ ארץ בירמיה כב כט. [ושם ז ד היכל ה' ג"פ].
הסרפד כתב:ק' ק' ק' ...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 337 אורחים