נוטר הכרמים כתב: בספר אסיפת אמרים על תהילים הביא פירוש נאה בשם הרה"ק ר' זושא מאניפולי בהא דשנינו במס' אבות: שנים שיושבים ואין ביניהם דברי תורה הרי זה מושב לצים שנאמר ובמושב לצים לא ישב. ויש לדקדק היכן נרמז זה בפס' שאם אין ביניהם ד"ת שזה מושב לצים.
ויש לפרש דהענין הוא כך, שאם בנ"א יושבים ועוסקים בתורה נעשה בהמקום ההוא רשימו שאם אח"כ יושבים שם בנ"א במקום ההוא שגם הם יעסקו בתורה, וכן בהיפוך ח"ו שאם יושבים שם בנ"א ועוסקים בדברים האסורים ר"ל גורמים בזה שישאר במקום הזה רושם טומאה, ואם אח"כ יושבים שם בנ"א לא יוכלו לעסוק בתורה. וזה פירוש המשנה שנים שיושבים באין ביניהם ד"ת ומתמה המשנה מהיכן בא להם זאת הלא בני ישראל הם משורש הקדושה והיה להם לדבר בד"ת. ומתרץ המשנה הרי זה מושב לצים שבמקום הזה היה מושב לצים ועשו שם רשימו שלא יוכלו לדבר במקום ההוא ד"ת.
וכן מביאו בספרו כלי יקר על נ"ך.
בין הזמנים כתב:מרן מהר''י מבעלזא זי''ע לא רצה לנסוע לאמריקה להציל את מצב היהדות דשם, מחמת דסבר דבעוד אויר ארצות אירופה טיהרו דורות של יהודים עובדי ה' צדיקים ויראים, הרי אויר אמריקה מלא בקליפות מזיקים וכו' שעדיין לא נטהרו, וממילא הוא עבודה קשה עד למאוד [וכמעט בלתי אפשרית].
ולכן הציע לאנשי המשלחת האמריקאית שבאו לבקש ממנו כזאת, לנסוע למדינת ליטא שם אין יודעים מיסודות אלו, ולבקש להם משם רב, ואכן נסעו והציעו זאת להרה''ג ר' יעקב יוסף זצ''ל, ופוקו חזו מה עלה באחריתו...
שש משזר כתב:בין הזמנים כתב:מרן מהר''י מבעלזא זי''ע לא רצה לנסוע לאמריקה להציל את מצב היהדות דשם, מחמת דסבר דבעוד אויר ארצות אירופה טיהרו דורות של יהודים עובדי ה' צדיקים ויראים, הרי אויר אמריקה מלא בקליפות מזיקים וכו' שעדיין לא נטהרו, וממילא הוא עבודה קשה עד למאוד [וכמעט בלתי אפשרית].
ולכן הציע לאנשי המשלחת האמריקאית שבאו לבקש ממנו כזאת, לנסוע למדינת ליטא שם אין יודעים מיסודות אלו, ולבקש להם משם רב, ואכן נסעו והציעו זאת להרה''ג ר' יעקב יוסף זצ''ל, ופוקו חזו מה עלה באחריתו...
וכן מה שעלה באחריתם של האדמורי"ם הרבים שהגיעו לאמריקה בשנים ההם, של"ע לא ידעו מ'גישות' שונות הללו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים