כבר העירו להם בפורומים על כך והם אמרו שיסדרו
היא שיחתי כתב:יש להוסיף שזיהו כתב ידו של אברהם
ויש להקשות הא שטרי חוב המאוחרין כשרין
וא"כ אף שטרי מתנה
וכפה"נ לא היתה לאברהם סיבה לאחרו
ויל"ע אם היה שטר הקנאה
או סיפור דברים ועדות בעלמא
דהא מטלטלין אין נקנין בשטר
תולעת ספרים07 כתב:כבדרך אגב:
בעניין שטר מתנה שניתן לאליעזר שמעתי פעם מחסיד גור שאמר להקשות בשם רבו אם כך כפי שפירש רש"י שנתן לו שטר מתנה מדוע אם כן הוצרך אליעזר לעשרה גמלים.
הוא מותיב והוא מפרק.
לא הוצרך אליעזר לעשרה גמלים אלא כי הוצרך לציבור מנין להתפלל ולכן לקח עשרה רוכבי גמלים.
ומהו הפשט הפשוט (לעת עתה איני זוכר שאחד ממפרשי רש"י עמד על כך אם איני בטוח בזה).
יאיר כתב:ומה בכך שאינו מצטרף? הרי עדיין צריך הוא להתפלל במנין ולקח עמו עשרה (כמו מחלל שבת בפרהסיא שאינו מצטרף אך צריך להתפלל במנין).
דראל כתב:בד"כ, האנשים נוטים להסביר את הביטוי כאילו האדם הוא שקפץ כברת ארץ, אך הבטוי הוא 'קפיצת הדרך/הארץ', כלומר שהארץ קפצה.
הכוונה היא שהארץ קפצה את עצמה כאגרוף. שורש קפ"ץ דומה מבחינה זו לשורש קמ"ץ.
דראל כתב:אבל לא אמרת שום דבר ביחס לעצם הטענה כי המילה קפיצה בביטוי 'קפיצת הארץ', אינו זהה לקפיצה של אדם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 261 אורחים