אוצר החכמה כתב:אחד המרכיבים המשמעותיים של השאלה צריך להיות כמה זמן הוא אחרי הניתוח.
השלום והברכה
בין כסה לעשור ימים בהם אנו מחפשים כיצד להיטיב את דרכינו ולתקן את מעשינו באתי בזה במקצת שאלות הנוגעות הלכה למעשה לימים אלו,
אני עברתי ניתוח לפני ארבעה חודשים ניתוח קיצור קיבה (שרוול).
עד היום הורני המורים שלא לצום כלל ואכן את הצומות הקודמים לא צמתי .
אמנם עתה כשעסקינן באיסורי כרת באתי בזאת נפשי בשאלתי האם אני יכול שלא לצום ביום העשירי הלא הוא יום הכיפורים ובפרט כאשר מחר יצומו כלל ישראל את צום גדליה כאשר יתכן ואם אצום יחלש כוחי ויאסר עלי לצום את צום העשירי ויתכן שלא והוספתי בזה בהיות וכבר עברה תקופה מהניתוח קצת שאלות אם מותר לי לצום אף את צום גדליה.
כך שנוצרו מספר שאלות.
הראשונה האם מותר לי בכלל לצום.
והשנית אם מותר האם את צום גדליה מותר (יתכן שיחליש אותי לקראת הצום הבא).
והשלישית היות וכל ההתר שהותר לחולים לשתות שיעורים אף דזה גם אסרינן מדאורייתא הוא שע"ז לא נתחייבו בכרת על כן יוצא שכל שיעור ושיעור ששותים הרי הוא איסור דאוריתא שהותר בגלל המקרה הנצרך אמנם יש ליתן את הדעת על כל פחות משיעור ששותים ועל פי מה קובעים את כמות השיעורים שיש לשתות (כמובן האמור הוא רק על מקרה שהתירו הרבנים לשתות).
יצויין שבשיחה מוקדמת עם דיאטנית מטעם קופת החולים אסרה עלי את הצום וטענתה בפיה שאדם בריא יכול להכין את עצמו לצום בעוד אני לא יכול להכין את גופי כראוי לקראת הצום.
ושנזכה לכוון לאמת
ישר כח
הראשון לציון כתב:שבדק את נושא הניתוח לעומק ופסק
בתבונה כתב:באדם בריא לאחר ניתוח שרוול מומלץ מבחינה רפואית לא לצום, לא בגלל סכנה כלל, אלא רק כדי להקל האדם ועל מערכת העיכול שלו להתרגל בשלווה למצבה החדש.
הראשון לציון כתב:דיברתי עם הרב שמאי קהת הכהן שליט"א רב בבעלזא שבדק את נושא הניתוח לעומק ופסק שלאחר ג' חודשים אם מרגישים בהרגשה הכללית טוב מותר לצום רק שצריך להכין עצמו מראש ע"י שתיה ומנוחה לפני הצום
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים