פרנקל תאומים כתב:שאלות נוספות:
האם הג"ר אברהם יצחק קוק שליט"א הוא צעיר האחים?
בברכה המשולשת כתב:א. למרן הראי"ה גם היה גיס, הרב יוסף רבי.
ב. בין אחיו הנוספים גם היה את הרב שמואל (היו עוד אך איני זוכר כרגע).
מתפעל כתב:האם ר' שלמה ז"ל ואחיו יבדלח"א ר' שמחה שליט"א, החזיקו קשר עם הרצי"ה? האם הגיעו לארועים בישיבה במהלך השנים?
ר' שלמה היה קרוב יותר להשקפת עולם של האתחלתא וישיבת מרכז, גם היה רב צבאי הרבה שנים, ר' שמחה פחות, אף שגם הוא כיהן כראש ישיבת בני עקיבא, ואילו רא"י הצעיר, נראה לי היה יותר חרדי בהשקפתו ואולי אפילו אנטי מרכז.
שיר ורננים כתב:העיתונאי ידידיה מאיר הוא נכדו של ר' שלמה קוק זצ"ל מצד אמו.
דן בן יעקב כתב:מתפעל כתב: רא"י, נפל מאוד רחוק מהעץ ומהאדם שע"ש הוא נקרא.
מתפעל כתב:האם ר' שלמה ז"ל ואחיו יבדלח"א ר' שמחה שליט"א, החזיקו קשר עם הרצי"ה? האם הגיעו לארועים בישיבה במהלך השנים?
ר' שלמה היה קרוב יותר להשקפת עולם של האתחלתא וישיבת מרכז, גם היה רב צבאי הרבה שנים, ר' שמחה פחות, אף שגם הוא כיהן כראש ישיבת בני עקיבא, ואילו רא"י הצעיר, נראה לי היה יותר חרדי בהשקפתו ואולי אפילו אנטי מרכז.
גביר כתב:נראה שלא העברתי את הדברים בצורה נכונה - הרב שמחה דיבר בשבחו של הרצי"ה, ולא ח"ו ההפך. גם אני הצגתי אז והיום את השמועה הנ"ל לשם לבירור הדברים. אגב דעסקינן בריחוקו של הרצי"ה מתאוות הממון אוסיף את שאמר לי פעם יהודי שנמנה בעבר על תלמידיו [ואח"כ 'התחרד'] שלדעתו נמשכו אליו כי "ראו לראשונה אדם שהיה נקי לגמרי מתאוות הממון". אגב, לאחרונה יצא ספר מעולה על הרצי"ה בשם עין בעין, מאת ר' חגי שטמלר [איני יודע מי הוא, אך עושה רושם חיובי], הוצאת בניין התורה, עלי תשע"ו.
דן בן יעקב כתב:אתה יודע מה אומרים על הראי"ה והרצי"ה, שאם היו יוצאים מקברם ורואים את מי שנקראים היום ממשיכי דרכם, היו רצים מהר מהר חזרה לקבר.
דן בן יעקב כתב:אתה יודע מה אומרים על הראי"ה והרצי"ה, שאם היו יוצאים מקברם ורואים את מי שנקראים היום ממשיכי דרכם, היו רצים מהר מהר חזרה לקבר.
לייטנר כתב:מכיון שהוא חסר ביסוס, הוא מיותר.
ומכיון שהמתלהבים מציטוט משפט זה שונאים את כל מה שמייצגים הראי"ה ובנו, הוא גם עלוב.
לייטנר כתב:אני מתנצל על שירדתי לדיוטת דיון זה.
די במחאתי על ביזיון התורה כאן.
חבל על אשכול יפה זה שטינף אותו כותב גס רוח.
לייטנר כתב:גביר כתב:נראה שלא העברתי את הדברים בצורה נכונה - הרב שמחה דיבר בשבחו של הרצי"ה, ולא ח"ו ההפך. גם אני הצגתי אז והיום את השמועה הנ"ל לשם לבירור הדברים. אגב דעסקינן בריחוקו של הרצי"ה מתאוות הממון אוסיף את שאמר לי פעם יהודי שנמנה בעבר על תלמידיו [ואח"כ 'התחרד'] שלדעתו נמשכו אליו כי "ראו לראשונה אדם שהיה נקי לגמרי מתאוות הממון". אגב, לאחרונה יצא ספר מעולה על הרצי"ה בשם עין בעין, מאת ר' חגי שטמלר [איני יודע מי הוא, אך עושה רושם חיובי], הוצאת בניין התורה, עלי תשע"ו.
רובם המוחלט של תלמידיו הגדולים של הרצי"ה בחיים חיותם, ואפשר לשאול אותם לסיבת הימשכותם אליו (רמז: הסיבה שהוזכרה בהודעת גביר, היא לא הסיבה) במקום להזדקק לפרשנות עלומה.
הרב לייטנר,
אדרבה, פתח פיך ויאירו דבריך, מה היא באמת הסיבה שמטעמה נמשכו תלמידיו של הרצי"ה אליו?
פרנקל תאומים כתב:לא הבנתיך,
בישיבות בדר"כ דבקים בת"ח בגלל השיעורים המיוחדים שלו, או בגלל המו"מ שלו בשעות הסדרים בריתחא עם התלמידים, או בגלל אישיותו המוסרית הייחודית או עמלו המיוחד בתורה וכדו'
אני שואל מה היתה הייחודיות של הרצי"ה(הרי כמדומני שהוא לא מסר שיעורים על הסוגיות)?
השאלה הזו תמיד נכונה, ביחס לרב שהיתה אחריו משיכה יוצאת דופן. קבל את השאלה כפשוטה, אינני מתכווין לשום דבר לא טוב חלילה.
כח עליון כתב:בחזרה לנושא הפתיחה.
זה עצוב לראות שלאדם כל כך גדול נשאר משפחה משתי נכדות (גם זה לא כל כך הרבה, בינתיים. ה' יוסיף עליהם)
שמעתי פעם (בשם הצד של המזרחי) שהרב זוננפלד והרב י"ל דיסקין שניהם 'נענשו' על מחלוקתם עם הראי"ה בכך שהרבה מנכדיהם סטו מדרכם.
אך לפנינו שיד ה' היתה בשני הצדדים.
אולי הבקיאים בתולדותם יוכלו לפרש את ה'אבידות'
גביר כתב:בברכה המשולשת כתב:מתפעל כתב:יש לציין שהגאון רבי רפאל זצ"ל למד בצעירותו במרכז הרב אצל מרן הרב קוק דודו. חבל שלא השכילו להכניס אותו כר"מ בישיבה, שאז היה יכול להיות המשך של רבני קוק במרכז.
יעויין במאמר עליו באסיף ג
היוכל מר להוסיף קישור?
אפשר כתב:כח עליון כתב:בחזרה לנושא הפתיחה.
זה עצוב לראות שלאדם כל כך גדול נשאר משפחה משתי נכדות (גם זה לא כל כך הרבה, בינתיים. ה' יוסיף עליהם)
שמעתי פעם (בשם הצד של המזרחי) שהרב זוננפלד והרב י"ל דיסקין שניהם 'נענשו' על מחלוקתם עם הראי"ה בכך שהרבה מנכדיהם סטו מדרכם.
אך לפנינו שיד ה' היתה בשני הצדדים.
אולי הבקיאים בתולדותם יוכלו לפרש את ה'אבידות'
איזה נארישקיייט!
המהרי"ל דיסקין לא היה מתנגד להרב קוק, רק בנו ר' יצחק ירוחם, והוא אין לא צאצאים ידועים כלל, בקושי ידוע על בן אחד שהיה לו, ויש ע"ז כאן באתרא הדין דברים. ועכ"פ המקובל שכולם נהרגו בשואה, וכשהיו עדיין על הדרך.
להגרי"ח זוננפלד, יש אמנם כמות מועטת שירדו מן הדרך, ומסתבר שכל מי שחי לפני כמאה ומשהו שנים יש לו סוג כמות כזו.
אבל מאידך יש לו משפחות משפחות של רבנים גדולים ועצומים מיוצאי יריכו, קח משפחת ר' ניסים קרליץ, וכל רבני קופשיץ, [וחלק משפחות ברלין ויודלביץ] הרב בלוי שנפטר לאחרונה באשקלון, הרב של רכסים, ועוד ועוד. ממש מאות ע"ג מאות צאצאים יראים ושלמים, ובדרגת אנשים גדולים ממש.
אפשר כתב: יש לו משפחות משפחות של רבנים גדולים ועצומים מיוצאי יריכו, קח משפחת ר' ניסים קרליץ, וכל רבני קופשיץ, [וחלק משפחות ברלין ויודלביץ] הרב בלוי שנפטר לאחרונה באשקלון, הרב של רכסים, ועוד ועוד. ממש מאות ע"ג מאות צאצאים יראים ושלמים, ובדרגת אנשים גדולים ממש.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 205 אורחים