יאיר כתב:אם היה עובר על איסור לה"ר שוב היה אסור גם לספר דעובר על 'לפני עיוור'.
אבןטובה כתב:ההיתר של אפי תלתא הוא מחמת שהדבר מפורסם בתלתא וכמה פעמים מצינו שהדבר מתפרסם אלא בעשרה ראה כתובות ז: ויש בזה תשובה נפלאה מהדברי יעקב להג"ר יעקב שור מקיטוב להג"ר צבי יחזקאל מיכלזוהן ז"ל
מ"מ כיון שהדבר מפוסם לא מקרי כלל לשהנ"ר ומה שייך שומע ומספר ולא מובן הדבר המוזר הזה
גם איכא חידוש לרבי בנימין זילבר דמי שהוא מחבר ספר או שנעשה משפיע לרבים מותר לבקרו ואין בזה משום לשה"ר כיון שהוא העמיד עצמו לתוך רשות הרבים
נהר שלום כתב:יאיר כתב:אם היה עובר על איסור לה"ר שוב היה אסור גם לספר דעובר על 'לפני עיוור'.
אכן אם יודע שהאדם שמספר לו את הלשון הרע יקבל את הדברים כאמת גמור עובר על איסור. ראה חפץ חיים כלל שני סעיף י'.
שוב מצאתי שבחפץ חיים [כלל ב' באר מים חיים סק"ג ד"ה ולקבל] כתב במפורש שלכולי עלמא כל ההיתר הוא מצד האומר, אבל השומע אסור לא לקבל.
עושה חדשות כתב:האם יש מקום לחלק בגודל העיר וכד', שבמקום קטן ידיעה של ג' אנשים עשויה להתפרסם, אבל בעיר או קהילה ענקית, ג' אנשים זה עדיין סוד כמוס. או דנימא כל מידות חכמים כך הם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 154 אורחים