הודעהעל ידי קו ירוק » ג' ספטמבר 27, 2016 10:17 pm
ברשותך, שאלה אחרת באותו דף גמרא.
ת"ק דבי ר' ישמעאל דוחה את אידך תנא דבי ר"י שסובר שכל ביאה היא לאחר כיבוש וחילוק - מהטעם דמלך וביכורים שני כתובים הבאים כאחת ואין מלמדים.
ותנא דבי ר"י משיבו צריכותא.
ולכאו' מצאנו הרבה מצוות שכתוב בהם גם ביאה גם ישיבה, ומה יהיה בהם צריכותא. ומצוות אלו הם: עומר, חדש, שתי הלחם (ויק' כג י-יז), נסכים (במד' טו ב), וערי מקלט (במד' לה יא), ובתי ערי חומה? (ויק' כה כט). תינח שתי מצוות יש מחלוקת האם זו צריכותא או שהם שני כתובים ואין מלמדין, אבל מה נעשה בעוד הרבה שש מצוות שהם עוד שש כתובים הבאים כאחד וכ"ש שאין מלמדין. או מדוע אינן נחשבים ששה כתובים הבאים כאחד ?
נערך לאחרונה על ידי
קו ירוק ב ד' ספטמבר 28, 2016 10:23 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.