אחד היה אברהם כתב:ידועים דברי הגמרא על שופר של עיר הנדחת וקורת אשרה ש'כתותי מכתת שיעוריה', ואני מחפש מקור טוב המבאר מדוע נקטה הגמרא דווקא בלשון זו ולא בלשון של 'ונחסר שיעוריה' או 'ובטלה שיעוריה'.
הוגה ומעיין כתב:לדעת הראשונים שרואים אותו ככתיתים העומדים זע"ז, ולכן פוסל רק במקום שאין מכשירים בשברים כאלו, א"ש הלשון.
כרם כתב:כי לא חסר מהשיעור, זה רק מרוסק
אחד היה אברהם כתב:הוגה ומעיין כתב:לדעת הראשונים שרואים אותו ככתיתים העומדים זע"ז, ולכן פוסל רק במקום שאין מכשירים בשברים כאלו, א"ש הלשון.כרם כתב:כי לא חסר מהשיעור, זה רק מרוסק
מה המקורות של הנ"ל?
הוגה ומעיין כתב:אחד היה אברהם כתב:ידועים דברי הגמרא על שופר של עיר הנדחת וקורת אשרה ש'כתותי מכתת שיעוריה', ואני מחפש מקור טוב המבאר מדוע נקטה הגמרא דווקא בלשון זו ולא בלשון של 'ונחסר שיעוריה' או 'ובטלה שיעוריה'.
לדעת הראשונים שרואים אותו ככתיתים העומדים זע"ז, ולכן פוסל רק במקום שאין מכשירים בשברים כאלו, א"ש הלשון.
ביליצר כתב:לכאורה לדעת הרמבם היה הפסול צריך להיות משום מצוה הבאה בעבירה כפי שכתב בפירוש המשניות בלולב של עיר הנדחת ודלא כהתוס, שכתבו שאין בזה מצוה הבאה בעבירה משום דאין המצוה באה מחמת העבירה
אלא שאחר שכתב הרמבם דבשופר הגזול יוצא משום דאין בקול משום גזל ,כן לכאורה הדין בשופר של עיר עיר הנדחת,,ויודה הרמבם דהפסול הוא אחר,,,
לולי דמיסתפינא כתב:מילער תבא לדרשת שבת שובה השנה ותשמע בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 454 אורחים