מה שנכון נכון כתב:הטעם שאומרים השלום בתפלה הוא בגלל שזו הגימטריה של המלאך ספריא"ל שהוא הסופר הכותב בספר החיים. ואולי זה שייך רק לתפלה [ואף לקדישים שבה] שמתפללים על כתיבה לחיים ולא לבהמ"ז.
עושה חדשות כתב:שאילה פשוטה, מש"כ הריצ"ג בשם רה"ג ועמא מוסיף המלך עושה השלום, האם הכוונה במקום המברך את עמו ישראל בשלום, או במקום עושה שלום במרומיו? ואת"ל כאפשרות הא' (כך מסתמא הפשטות), האם זה מתקיים אצל החותמים עושה השלום, או שהדגש הוא על איזכור המלך?
מה שנכון נכון כתב:הטעם שאומרים השלום בתפלה הוא בגלל שזו הגימטריה של המלאך ספריא"ל שהוא הסופר הכותב בספר החיים.
לעומקו של דבר כתב:אגב,
שמעתי מיהודי שאצל עיירת אבותיו באונגארין נתעוררה מחלוקת האם לסיים בתפילה עושה השלום או המברך את עמו ישראל בשלום
וסוף של דבר נחלקה העיירה לשני בי"כ, שני קבוצות ושני קהילות. אלו קרויים "מברכיאנעס" ואלו "עושאנעס"....
ירושלים כתב:לעומקו של דבר כתב:אגב,
שמעתי מיהודי שאצל עיירת אבותיו באונגארין נתעוררה מחלוקת האם לסיים בתפילה עושה השלום או המברך את עמו ישראל בשלום
וסוף של דבר נחלקה העיירה לשני בי"כ, שני קבוצות ושני קהילות. אלו קרויים "מברכיאנעס" ואלו "עושאנעס"....
כבר סיפר זאת רבינו החתם סופר ז"ל כנודע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים