מנין כתב:איך שימוש בסבון קשור לממחק? ממחק זה החלקה של עור וכדו'. בנעלים כשמורח את המשחה יש ענין שלא יהיו גבשושיות והמשחה תהיה בגובה אחיד על פני כל הנעל לכן זה ממחק. אבל בסבון, מה הקשר?
ובס"ק ל.אוצר החכמה כתב:עיין במשנה ברורה שכו ס"ק כט.
כל מלאכה אסורה בחוה"מ אלא דאיכא היתרים של דבר האבד וכו', וחסידים ואנשי מעשה החמירו ע"ע כגון לא ליסע ברכב ועוד.אוצר החכמה כתב: מכל מקום לא מובן מה שייך זה לחוה"מ.
איטשע טבריאנער כתב:ובס"ק ל.אוצר החכמה כתב:עיין במשנה ברורה שכו ס"ק כט.כל מלאכה אסורה בחוה"מ אלא דאיכא היתרים של דבר האבד וכו', וחסידים ואנשי מעשה החמירו ע"ע כגון לא ליסע ברכב ועוד.אוצר החכמה כתב: מכל מקום לא מובן מה שייך זה לחוה"מ.
קראקובער כתב:יש מישהו "שמחמיר" לא לבשל ביום טוב?
איטשע טבריאנער כתב:כל מלאכה אסורה בחוה"מ אלא דאיכא היתרים של דבר האבד וכו', וחסידים ואנשי מעשה החמירו ע"ע כגון לא ליסע ברכב ועוד.אוצר החכמה כתב: מכל מקום לא מובן מה שייך זה לחוה"מ.
אוצר החכמה כתב:כל מלאכה שהיא לצורך המועד מותרת במועד ובפרט צורכי גופו של האדם. וכל רחיצה אפילו של תענוג היא צורך המועד.
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:יש מישהו "שמחמיר" לא לבשל ביום טוב?
מכיר אשה אחת שאומרת שהיא מעולם לא מבשלת ביו"ט אלא רק מחממת אוכל מבושל.
ולפענ"ד אין זו חומרא כלל אלא קולא בהלכות שמחת יו"ט.
הקב"ה מעדיף שנאכל ביו"ט אוכל טרי וטעים, ולא אוכל ישן ומוקפא וכו׳, וזהו הטעם הפשוט להיתר מלאכת או"נ ביו"ט.
קראקובער כתב:מי זה האדמור שמוזכר בתשובה?
[="מנין"]איך שימוש בסבון קשור לממחק? ממחק זה החלקה של עור וכדו'. בנעלים כשמורח את המשחה יש ענין שלא יהיו גבשושיות והמשחה תהיה בגובה אחיד על פני כל הנעל לכן זה ממחק. אבל בסבון, מה הקשר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים