פרי יהושע כתב:כן, השאלה מהו למדן?
ר_חיים_הקטן כתב:פרי יהושע כתב:כן, השאלה מהו למדן?
הג"ר שמואל בירנבוים זצ"ל הגדיר את ה"למדן" כ"מתמיד". הוא הסביר שה"גזלן" איננו מי שיודע איך לגנוב כי אם מי שתמיד גונב הוא הדין ש"למדן" איננו מי שיודע איך ללמוד כי אם מי שתמיד לומד.
פרי יהושע כתב:ר_חיים_הקטן כתב:פרי יהושע כתב:כן, השאלה מהו למדן?
הג"ר שמואל בירנבוים זצ"ל הגדיר את ה"למדן" כ"מתמיד". הוא הסביר שה"גזלן" איננו מי שיודע איך לגנוב כי אם מי שתמיד גונב הוא הדין ש"למדן" איננו מי שיודע איך ללמוד כי אם מי שתמיד לומד.
אומרי כן בשם הרי"ז כבר, וכבר הוסיף בשעתו עקיבא נבנצל, שכיום [היינו=אז], למדן זה מי שיודע לגנוב!
א גנב איז ניט דער וואס קען גנב'ען נאר דער וואס גנב'עט, און א למדן איז ניט דער וואס קען לערנען נאר דער וואס לערנט.
אבקברד כתב:האם יצר הסקרנות של האינטלקטואל יוכל להניע אותו לעיין בגפ"ת, מהרש"א ורע"א?
או שלשם כך הוא צריך לכבוש את יצר סקרנותו?
האם ניתן להשתמש באינטלקט' ככלי עזר ללימוד או יש להתיחס אליה כ'יצר' שיש להתגבר עליו?
פרי יהושע כתב:
לא ראיתי במקור איני דובר יוונית, אבל כמדומה בכתבי הגרש"ז מקלם כן בשמו, ומקובל גם כעין מקור לרמב"ם הידוע על הסתירה של הכל צפוי וכו', וכן במורה עשרות פעמים, אבל ידעתי שגם זאת לא ידעתי האם מבטנו יצאו הדברים, וכבר שכתבתי ידעתי זאת.
סגי נהור כתב:פרי יהושע כתב:ר_חיים_הקטן כתב:פרי יהושע כתב:כן, השאלה מהו למדן?
הג"ר שמואל בירנבוים זצ"ל הגדיר את ה"למדן" כ"מתמיד". הוא הסביר שה"גזלן" איננו מי שיודע איך לגנוב כי אם מי שתמיד גונב הוא הדין ש"למדן" איננו מי שיודע איך ללמוד כי אם מי שתמיד לומד.
אומרי כן בשם הרי"ז כבר, וכבר הוסיף בשעתו עקיבא נבנצל, שכיום [היינו=אז], למדן זה מי שיודע לגנוב!
נמצא כבר בספר השיחות תורת שלום (להרש"ב מליובאוויטש) ע' 190:א גנב איז ניט דער וואס קען גנב'ען נאר דער וואס גנב'עט, און א למדן איז ניט דער וואס קען לערנען נאר דער וואס לערנט.
ובעברית: גנב אינו מי שיודע לגנוב אלא מי שגונב, ולמדן אינו מי שיודע ללמוד אלא מי שלומד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 254 אורחים