בני ברקי כתב:המקור זה הדברי חיים מצאנז ויו"ח והמנחת אלעזר ממונקאטש,
יעוין בליקוטי מוהרי"ח ופנינים מבי מדרשא פרשת האזינו
דבר נאה כתב:לפי הטעם המובא בערוה"ש נראה דאין כאן 'קריאת התורה', אלא ענינה של קריאה זו לעורר הציבור לאהבתו ויראתו, ואפשר דלזה לא שייכא כאן ברכה.
שלמה בן חיים כתב:
לא משנה טעם הקריאה, עצם הקריאה של תורה מתוך ספר תורה בציבור, מחייבת ברכה לפי שיטת כמה פוסקים של חיוב ברכות התורה מחמת שקוראים בתורה בציבור.
מוישי כתב:מה הטעם בזה?
מה טעם המתנגדים לזה?
איש_ספר כתב:טעות. כבר כ"כ הרב האריז"ל בשעה"כ.
יודע_ספר כתב:רבי יעקב עמדין כתב (סידור שער שמים בהגהות המחבר לעמ' קמב ע"ב) שקורין משנה תורה זכר למה שהיה המלך קורא במוצאי שביעית, אם אמנם רחוק הוא בעיני, גם לימוד מקרא אין זמנו בלילה כו' מכל מקום אני כופף ראשי בזה למנהג שכבר הוקבע.
לא נורא כתב:ומה המקור לאלו שנוהגין לקרותו מספר תורה ויש מחומש?
לעומקו של דבר כתב:לא נורא כתב:ומה המקור לאלו שנוהגין לקרותו מספר תורה ויש מחומש?
הרוצים לצאת ידי הכל.
בית צדיקים כתב:מקור ראשון למה שנוהגין לקרוא בס"ת דברים בליל השוענה רבה?
ישראליק כתב:בית צדיקים כתב:מקור ראשון למה שנוהגין לקרוא בס"ת דברים בליל השוענה רבה?
.... ובודאי הי' כן גם מנהג אבותיו ז"ל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים