מה שנכון נכון כתב:כנראה לסיפור עם המהרש"ל והרמ"א ורח"ו. ראה כאן.
מה שנכון נכון כתב:כנראה לסיפור עם המהרש"ל והרמ"א ורח"ו. ראה כאן.
חיים ושלו' כתב:מה שנכון נכון כתב:[ובמאמר המוסגר, המהרש"ל היה ש"ב להאריז"ל]
שיף כתב:חיים ושלו' כתב:מה שנכון נכון כתב:[ובמאמר המוסגר, המהרש"ל היה ש"ב להאריז"ל]
מוסגר מאוד בע"מ
בשדי חמד [כללי הפוסקים סי' ט"ו] מובא להדיא ששאלו אחד לשני על קירבת משפחה והשיבו שאין
ואפילו לא מאותה עדה
שיף כתב:חיים ושלו' כתב:מה שנכון נכון כתב:[ובמאמר המוסגר, המהרש"ל היה ש"ב להאריז"ל]
מוסגר מאוד בע"מ
בשדי חמד [כללי הפוסקים סי' ט"ו] מובא להדיא ששאלו אחד לשני על קירבת משפחה והשיבו שאין
ואפילו לא מאותה עדה
חיים ושלו' כתב:כ"כ החיד"א בשה"ג, והרבה ס"ל שהיה בעצם אשכנזי ושמו מעיד עליו אלא נתגדל בין הספרדים (וזה כוונת החת"ס במש"כ הריז"ל יען כי היה ספרדי)
מצליח כתב:ספר ליקוטי הלכות או"ח - ברכת הריח וברכת הודאה הלכה ד
כמו שאנו רואין בחוש. שעקר המחלקת הוא על הצדיק שבאותו הדור ואחר כך בשכבר הימים הבאים מודים גם בזה הצדיק. ואומרים שזה בודאי היה צדיק. אבל חולקים על זה הצדיק שבזה הדור שאחריו, כי בימי האר"י ז"ל היתה מחלקת גדולה על האר"י ולא רצו להודות שימצא באותו הדור חדוש כזה שיהיה לו רוח הקדש כזה, כמובא בכתבי האר"י ז"ל. ואחר כך בכמה דורות נתקבל האר"י ז"ל. והכל מודים שהיה חדוש נפלא איש אלוק וכו'. אבל חלקו על צדיקים אחרים שבדורות שאחריו. עד שסמוך לימינו היה הבעל שם טוב זכרונו לברכה. שהיה אור נפלא ונורא מאד, והיה עליו מחלקת גדול. ובימי הבעל שם טוב רב המתנגדים הודו בהאר"י ז"ל. וחלקו על הבעל שם טוב זכרונו לברכה. וכן הוא בכל דור ודור. וכבר מובא מזה בספרים (ועין בסוף ספר נעם אלימלך מדבר שם מזה).
אכן באגרת הקודש בסו"ס נועם אלימלך שר' נתן מציין אליו אי' שהיו מתקוטטין עמו, וידוע מכתבי רח"ו שהי' איזה יחידים שלא הי' מודים לגדולתו אבל מזה עד 'מחלוקה גדולה' יש מהלך רב.
מן המרחב כתב:מצליח כתב:ספר ליקוטי הלכות או"ח - ברכת הריח וברכת הודאה הלכה ד
כמו שאנו רואין בחוש. שעקר המחלקת הוא על הצדיק שבאותו הדור ואחר כך בשכבר הימים הבאים מודים גם בזה הצדיק. ואומרים שזה בודאי היה צדיק. אבל חולקים על זה הצדיק שבזה הדור שאחריו, כי בימי האר"י ז"ל היתה מחלקת גדולה על האר"י ולא רצו להודות שימצא באותו הדור חדוש כזה שיהיה לו רוח הקדש כזה, כמובא בכתבי האר"י ז"ל. ואחר כך בכמה דורות נתקבל האר"י ז"ל. והכל מודים שהיה חדוש נפלא איש אלוק וכו'. אבל חלקו על צדיקים אחרים שבדורות שאחריו. עד שסמוך לימינו היה הבעל שם טוב זכרונו לברכה. שהיה אור נפלא ונורא מאד, והיה עליו מחלקת גדול. ובימי הבעל שם טוב רב המתנגדים הודו בהאר"י ז"ל. וחלקו על הבעל שם טוב זכרונו לברכה. וכן הוא בכל דור ודור. וכבר מובא מזה בספרים (ועין בסוף ספר נעם אלימלך מדבר שם מזה).
אכן באגרת הקודש בסו"ס נועם אלימלך שר' נתן מציין אליו אי' שהיו מתקוטטין עמו, וידוע מכתבי רח"ו שהי' איזה יחידים שלא הי' מודים לגדולתו אבל מזה עד 'מחלוקה גדולה' יש מהלך רב.
הכוונה בוודאות לר' יעקב אבולעפיה שהתנגד להאר"י ולא האמין ברוח קודשו. הרח"ו כתב עליו דברים גרועים.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 185 אורחים