שלח כתב:מה עושים בכשרויות השונות?
דף על הדף נדה דף יז עמוד א
וכתב הגר"י זילברשטיין שליט"א בספרו טובך יביעו (ח"ב ע' שט"ז): כ"ק מרן האדמו"ר הגה"ק מקלויזנבורג זצ"ל הביא פעם ביום ל"ג בעומר את דברי רשב"י במסכת נדה (דף י"ז) המזהיר על כמה דברים שהעושה אותם מתחייב בנפשו ודמו בראשו. אחד מהם הוא מי שאוכל ביצים קלופות, שום קלוף ובצל קלוף שעבר עליהם הלילה.
מי יודע, אמר הגה"ק מקלויזנבורג זצ"ל, אם המחלות הקשות הפוקדות כיום את אחינו בני ישראל, אינן באות מפני שלא מקפידים לשמור על אזהרותיו של רשב"י.
עקביה כתב:כך גילו לו משמים?
שוב ראיתי את זה:דף על הדף נדה דף יז עמוד א
וכתב הגר"י זילברשטיין שליט"א בספרו טובך יביעו (ח"ב ע' שט"ז): כ"ק מרן האדמו"ר הגה"ק מקלויזנבורג זצ"ל הביא פעם ביום ל"ג בעומר את דברי רשב"י במסכת נדה (דף י"ז) המזהיר על כמה דברים שהעושה אותם מתחייב בנפשו ודמו בראשו. אחד מהם הוא מי שאוכל ביצים קלופות, שום קלוף ובצל קלוף שעבר עליהם הלילה.
מי יודע, אמר הגה"ק מקלויזנבורג זצ"ל, אם המחלות הקשות הפוקדות כיום את אחינו בני ישראל, אינן באות מפני שלא מקפידים לשמור על אזהרותיו של רשב"י.
וצ"ע, האם הבעיה באכילת אותם דברים היא רק ליהודים? א"כ מדוע גם את הגויים פוקדות אותן מחלות? וא"ת שהבעיה היא לכולם, א"כ מדוע אותן מחלות לא היו אצל הגויים בעבר?
עקביה כתב:מחלת הסרטן הייתה קיימת תמיד באירופה?
איתן כתב:עקביה כתב:מחלת הסרטן הייתה קיימת תמיד באירופה?
כן. היפוקרטס תיאר אותה, והוא זה שטבע את שם המחלה.
המחלה כשלעצמה הייתה ידועה גם לפניו.
עקביה כתב:אם כן, אין אינדיקציה לדברים המיוחסים לרבי מצאנז.
בברכה המשולשת כתב:עקביה כתב:אם כן, אין אינדיקציה לדברים המיוחסים לרבי מצאנז.
זאת איני יודע.
כמדומני שדבריו של האדמו"ר מצאנז זצ"ל לא נאמרו על-פי בדיקה סטטיסטית אלא על-פי אמירה רוחנית.
חיים שאול כתב:(אגב, זה צורת חשיבה מאוד אופיינית שלהם, ולכן הוא התנגד לעיקרון של ארגוני ההצלה משום שכשנהי׳ אפשרות להינצל יותר אז קורים יותר מקרים)
עקביה כתב:אבל אילו לא היו רופאים ורפואות היו פחות מחלות וייסורים.
חיים שאול כתב:עקביה כתב:אבל אילו לא היו רופאים ורפואות היו פחות מחלות וייסורים.
העולם נברא עם אפשרות לרפא חלק מהחוליים ואלו הם היסורים וחלקם א"א לרפא, וברגע שהרופאים ׳התחכמו׳ והצליחו למצוא תרופה אז ממילא זה נהי׳ רק יסורים
חיים שאול כתב:בברכה המשולשת כתב:עקביה כתב:אם כן, אין אינדיקציה לדברים המיוחסים לרבי מצאנז.
זאת איני יודע.
כמדומני שדבריו של האדמו"ר מצאנז זצ"ל לא נאמרו על-פי בדיקה סטטיסטית אלא על-פי אמירה רוחנית.
יש מכתב מהגראי"ש גריינימן שליט"א שלפני עשרות שנים כשעדיין לא היו טיפולים שהצליחו (כבימינו) אמר לו אביו מרן הגר"ח זללה"ה שכשימצאו תרופה למחלה יהיו פתאום הרבה חולים משום שכשזה מוות בטוח אז רק מי שנגזר עליו למות נחלה אבל כשיהי׳ תרופה זה כבר יחשב ליסורים בעלמא ויסורים הקב"ה נותן להרבה אנשים
(אגב, זה צורת חשיבה מאוד אופיינית שלהם, ולכן הוא התנגד לעיקרון של ארגוני ההצלה משום שכשנהי׳ אפשרות להינצל יותר אז קורים יותר מקרים)
עקביה כתב:חיים שאול כתב:עקביה כתב:אבל אילו לא היו רופאים ורפואות היו פחות מחלות וייסורים.
העולם נברא עם אפשרות לרפא חלק מהחוליים ואלו הם היסורים וחלקם א"א לרפא, וברגע שהרופאים ׳התחכמו׳ והצליחו למצוא תרופה אז ממילא זה נהי׳ רק יסורים
לא ברורה לי החלוקה.
העולם נברא עם אפשרות ללמוד ולדעת, להחכים ולהתקדם.
מי בדיוק 'התחכם'?
חיים שאול כתב:עקביה כתב:חיים שאול כתב:עקביה כתב:אבל אילו לא היו רופאים ורפואות היו פחות מחלות וייסורים.
העולם נברא עם אפשרות לרפא חלק מהחוליים ואלו הם היסורים וחלקם א"א לרפא, וברגע שהרופאים ׳התחכמו׳ והצליחו למצוא תרופה אז ממילא זה נהי׳ רק יסורים
לא ברורה לי החלוקה.
העולם נברא עם אפשרות ללמוד ולדעת, להחכים ולהתקדם.
מי בדיוק 'התחכם'?
בבריאת העולם סרטן הי׳ גז"ד מוות ולא הי׳ אז תרופה, היום שיש מה שלא הי׳ פעם ממילא זה נהי׳ יסורים, (בלי זה הי׳ לקב"ה מספיק יסורים אחרים אבל כרגע גם זה יסורים)
חיים שאול כתב:אף א׳ לא אמר שלא, הוא רק הסביר למה בגלל זה יש יותר חולים
חיים שאול כתב:הקב"ה החליט לתת לאחוזים מסויימים יסורים, יש לו הרבה סוגי יסורים, וברגע שיש תרופה לסרטן אז גם זה נהי׳ ׳רק׳ יסורים וזה מגיע לחלק מחייבי היסורים, אם זה יותר מידי קשה - את זה הקב"ה יחליט (יש דברים אחרים קשים יותר).
שש ושמח כתב:כשאנו רואים לשונות חריפים כאלו על שיטת רוב הראשונים, יש לנו לשער שרוב הראשונים היו נוקטים לשונות כאלו על שיטת הרמב"ם.
ובאמת שיטת הרמב"ם תמוהה מאד, כשאנו יודעים שהחולי נשלח משמים למטרה מסויימת [לעורר לתשובה או לכפר על העבירות], מובן מאד שלא ראוי לסלק ענין זה בצורה לא טבעית. [כמובן שלדעת רוה"ר ספר רפואות היה חריגה מדרך הטבע, או שעצם הרפואות בו היו לא טבעיות או שחכמה זו היתה לא טבעית].
עקביה כתב:חיים שאול כתב:הקב"ה החליט לתת לאחוזים מסויימים יסורים, יש לו הרבה סוגי יסורים, וברגע שיש תרופה לסרטן אז גם זה נהי׳ ׳רק׳ יסורים וזה מגיע לחלק מחייבי היסורים, אם זה יותר מידי קשה - את זה הקב"ה יחליט (יש דברים אחרים קשים יותר).
אני מניח שאינך מתווכח על כך שאם הקב"ה נותן למישהו ייסורים, הם מכוונים בדקדוק מוחלט למה שמגיע לו, וכיון שכך, לא הורע כלום ע"י שמצאו תרופה לסרטן.
עכ"פ לומר שמצב בני האדם בעולם לא הוטב באופן משמעותי מאין כמוהו ע"י התקדמות הרפואה, זה להכחיש את המוחש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 540 אורחים