ת"ר היו לפניו מיני אוכלין בורר ואוכל בורר ומניח ולא יברור ואם בירר חייב חטאת. מאי קאמר? אמר עולא הכי קאמר: בורר ואוכל לבו ביום, ובורר ומניח לבו ביום, ולמחר לא יברור ואם בירר חייב חטאת. מתקיף לה רב חסדא: וכי מותר "לאפות" לבו ביום וכי מותר "לבשל" לבו ביום? אלא אמר רב חסדא: בורר ואוכל פחות מכשיעור בורר ומניח פחות מכשיעור וכשיעור לא יברור ואם בירר חייב חטאת. מתקיף לה רב יוסף: וכי מותר "לאפות" פחות מכשיעור
יש להעיר,
א) מדוע הביא הגמרא בישול ואפייה דייקא. (ולא שאר מלאכות)
ב) מדוע צריך לשניהם ולא סגי להקשות מאחד מהן.
ג) מדוע במתקיף לה רב יוסף הזכיר לאפות בלבד ולא בישול
וצע"ק