תוכן כתב:האטום מתחלק, אבל חלקיקי האטום אינם מתחלקים.
איתן כתב:תוכן כתב:האטום מתחלק, אבל חלקיקי האטום אינם מתחלקים.
וכי למשל נייטרון אינו יכול להתחלק לפרוטון, אלקטרון ואנטי-נייטרינו?
תוכן כתב:איתן כתב:תוכן כתב:האטום מתחלק, אבל חלקיקי האטום אינם מתחלקים.
וכי למשל נייטרון אינו יכול להתחלק לפרוטון, אלקטרון ואנטי-נייטרינו?
ולמה מתחלק אלקטרון למשל?
ברזילי כתב:אין שום בסיס נסיוני וגם לא סיבה תיאורטית של ממש לחשוב שאי אפשר לחלק חומר מעבר לגודל זה, ולהפך - יש סיבות טובות לחשוב, וגם עדות נסיונית לכך, שחלקיקים כמו אלקטרון הם נקודתיים[/size]).
תוכן כתב:הגר"א הסביר את שיטתו על פי כלל מסוים, והכלל הזה נאמר לגבי העולם הגשמי.
זו לא נקודת המחלוקת, אבל נכון שבהרבה גירסאות של תורת המיתרים החלקיקים אינם נקודתיים. המודל הסטנדרטי, שתחזיותיו עומדות בכל המבחנים הנסיוניים לעת עתה, מדבר על חלקיקים נקודתיים (ולכן גם המיתרניים מרחיקים עדותם לסקאלות מרחק כה קטנות עד שלעולם לא ניתן יהיה לבחון את דבריהם, ומכלל ספוקלציה לא יצאו).צופר הנעמתי כתב:ברזילי כתב:אין שום בסיס נסיוני וגם לא סיבה תיאורטית של ממש לחשוב שאי אפשר לחלק חומר מעבר לגודל זה, ולהפך - יש סיבות טובות לחשוב, וגם עדות נסיונית לכך, שחלקיקים כמו אלקטרון הם נקודתיים[/size]).
לא (גם) סביב זה הויכוח הגדול בין תומכי תורת המיתרים למתנגדים?
והמשל בזה כי עניני הארץ אשר אנו מוטבעים בה הווים ונפסדים תמיד להיותם מורכבים לא פשוטים וזו סבת הפסדם. אבל השמים פשוטים ועל כן לא ישיגם השנוי בטבעם אלא אם יחדש להם החדוש והחלוף מי שבראם יתעלה. ועל כן אין להם דמיון ולא שותף ואין גדר אחד גודר אותם אלא שזה גוף וזה גוף. ועל הדרך הזה ויותר מזה יש לנו לדון בין מחשבותינו ודרכינו ובין מחשבותיו ודרכיו יתברך בדרך משל. כי אנו מוטבעים בארץ ומורכבים ויפלו השנויין וההפסדים בדעותינו הרבה מצד הרכבתינו ומצד השנויין וההפסד המגיעים למי שיסודו בדברים המקבלים השנוי וההפסד. ואיך נדון על מחשבותיו ודרכיו יתברך שלא יגיענו שנוי חלילה. ואמר החכם (קהלת ה) כי האלהים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 259 אורחים