שלח כתב:ידוע שהכהנים בימינו עולים לתורה ראשון ולא מיטמאים למתים, שאלתי היא לגבי מקרים כמו כהן שהתחתן עם גרושה ועוד בדיני יוחסין ועוד, האם מצרפים את הדין שבימינו אין ודאות גמורה שיש כהנים, ולכן נתיר מספק בשעת הדחק, השאלה האם מצרפים זאת בשעת הדחק?, ושאלתי זאת, כי ראיתי מבוכה בדבר בבתי דינים מה ההנהגה?
עזריאל ברגר כתב:שלח כתב:ידוע שהכהנים בימינו עולים לתורה ראשון ולא מיטמאים למתים, שאלתי היא לגבי מקרים כמו כהן שהתחתן עם גרושה ועוד בדיני יוחסין ועוד, האם מצרפים את הדין שבימינו אין ודאות גמורה שיש כהנים, ולכן נתיר מספק בשעת הדחק, השאלה האם מצרפים זאת בשעת הדחק?, ושאלתי זאת, כי ראיתי מבוכה בדבר בבתי דינים מה ההנהגה?
לא שמעתי שמקילים על סמך האמירה הכללית שבזמננו אין לכהנים חזקה, אבל:
א. שמעתי שאחת הסיבות למנהג האשכנזי למעט בנשיאת כפים היא בגלל שעברו עלינו הרבה שמדות רדיפות וגירושים (כידוע שהיו מצויים יותר בקהילות אשכנז) וחזקת הכהנים נפחתה.
ב. ראיתי כמדומני לפחות שתי תשובות מרבי משה פיינשטיין (באגרות משה) שנוטה להתיר לאדם להנשא לפסולת-כהונה מכיוון שלא היו ראיות טובות לחזקת כהונתו, אלא רק מה שאמא שלו אמרה לו, או מה שראו על מצבת אבי אביו ציור של כפות-ידיים וכיו"ב.
ג. בדומה לזה, דיברתי עם דיין חשוב וסיפר לי על מקרה מסוים של אשה שהיה ספק בכשרותה לכהונה, ובאה להינשא לאדם שאמרו עליו שהוא כהן, אבל לא היו ראיות טובות לכך, והתירו להם, ואמר לי אותו דיין שהביא את השאלה לפני הגרז"ן והסכים להיתר במקרה המסוים ההוא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 445 אורחים