לאלו שאוסרים פאה נכרית מותר לאשה לטבול בפאה כיון שבטל להגוף
קראקובער כתב:בדבר שאסור משום סכנה שייך ביטול ברוב?
קראקובער כתב:הרי כתוב בגמרא בערכין שנאסרה בהנאה כשמתה והפאה עליה משום שבטלה לגוף ועיין בשלטי הגיבורים שהביא ראיה דומה לאסור גם מעיר הנידחת.
קראקובער כתב:בדבר שאסור משום סכנה שייך ביטול ברוב?
קראקובער כתב:לאלו שאוחזים שאי אפשר לבדוק תותים ותאנים בשו"א מותר לשים בבלנדר בלי בדיקה לאלו שמתירים אסור. (שמעתי)
.
החתן סופר כתב: אבל אם ינקוב את הפקק שרי דאין פה כלי, ולכאורה לדעת החזו"ע (ח"ה עמ' שסח ואילך ומקורו ביחו"ד ח"ב סי' מב) יהיה אסור דסותר כלי.
כח עליון כתב:החתן סופר כתב: אבל אם ינקוב את הפקק שרי דאין פה כלי, ולכאורה לדעת החזו"ע (ח"ה עמ' שסח ואילך ומקורו ביחו"ד ח"ב סי' מב) יהיה אסור דסותר כלי.
מ"מ פתרון לזה, יכול לינקוב בצד צואר הבקבוק נקב שאינו יפה (לא שייך אחרת) ומשם יוציא המשקה, ע"מ לזרוק הבקבוק.
ובאמת מותר אף פתח גדול (בורטיא, בלשון הסוגיא) לפי שאינו יכול לפתוח הפקק (מחמת איסור מכב"פ או בונה וסותר), וממילא אינו ניכר ש'לפתח קא מיכוין'.
קראקובער כתב:למ"ד שערבה דרומית אינו חלק מא"י צריך לשמור שם על חוקי המדינה...(אם נאמר שבא"י אין דינא דמלכותא)
קראקובער כתב:נכון ג"ז תלוי אם מדובר בחו"ל לכל דבר או רק שלא כבשוה עולי בבל.
לענין אילת - ודאי.בברכה המשולשת כתב:חו"ל לכל דבר, יש שיטה כזו לגבי הערבה שם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים