אפשר כתב:אם לא צריך שבני הרה"ר יראו מספר הימים, א"כ למה מי שאין לו מספיק שמן למספר הימים אומרים לו להדליק רק אחד, הלא טוב אם ידליק ד"מ שבע ביום השמיני, כי לפחות לגבי בני רה"ר נראה כריבוי נרות, ואה"נ דכלפי בני ביתו אינו מועיל לפחות יועיל כלפי בני רה"ר. [בהזדמנות זו אשאל, מה"ת דמי שמדליק הדלקת חוץ צריך בכלל פירסום לבני הבית, בפשטות הכל למען הרבים בחוץ. אמנם החזו"א שכתב דאין לנו חצירות בזה"ז ע"כ סובר הכי, דאל"ה מאי איכפת לן אם יש לנו חצירות, אבל הא גופא מנ"ל].
נשר כתב:אפשר כתב:אם לא צריך שבני הרה"ר יראו מספר הימים, א"כ למה מי שאין לו מספיק שמן למספר הימים אומרים לו להדליק רק אחד, הלא טוב אם ידליק ד"מ שבע ביום השמיני, כי לפחות לגבי בני רה"ר נראה כריבוי נרות, ואה"נ דכלפי בני ביתו אינו מועיל לפחות יועיל כלפי בני רה"ר. [בהזדמנות זו אשאל, מה"ת דמי שמדליק הדלקת חוץ צריך בכלל פירסום לבני הבית, בפשטות הכל למען הרבים בחוץ. אמנם החזו"א שכתב דאין לנו חצירות בזה"ז ע"כ סובר הכי, דאל"ה מאי איכפת לן אם יש לנו חצירות, אבל הא גופא מנ"ל].
איזה ענין יש שבני רה"ר יראו את ריבוי הנרות? ואיזה ענין יש שבני ביתו יראו את ריבוי הנרות?
הלא אם אנו אומרים שאין ענין שבני רה"ר יראו מספר הנרות, בע"כ הכוונה שיש שני דינים. א. פרסומי ניסר לבני רה"ר וזה מתקיים בנר אחד או בנר לכל אחד ואחד. ב. דין נוסף שיהיה במעשה ההדלקה סימן והיכר איזה יום היום, אבל לא לפרסם איזה יום היום. (דוגמא בעלמא - נוהגים להדליק נר שבת כנגד בני הבית - שם ודאי זה מנהג במעשה ההדלקה)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים