איש_ספר כתב:בש"ק זו עיני ראו ולא זר, במדרש בית אל שבירושלים שבתוך החומות, (היושב על מדרש החסידים שמאז, חודש בידי הרב יהודה גץ ז"ל) תפילת מעריב של מוצ"ש התחילה בארבע אחה"צ! מימי לא ראיתי שנוהגים כך, אף שהוא מותר. (ולמותר לציין שמנהג בית אל לא היה כך מעולם, וכמ"ש הרב שלמי ציבור וז"פ).
מעניין מה מקור המנהג
חיי נר כתב:אמנם כ"ה דעת הרמב"ם פ"ג מהלכות תפילה ה"ז, וז"ל, וכן יתפלל ערבית של מוצאי שבת בשבת לפי שתפלת ערבית רשות אין מדקדקין בזמנה ובלבד שיקרא ק"ש בזמנה אחר צאת הכוכבים. ולכאורה משמע מלשונו דהוא אף לכתחילה.
בברכה המשולשת כתב:חיי נר כתב:אמנם כ"ה דעת הרמב"ם פ"ג מהלכות תפילה ה"ז, וז"ל, וכן יתפלל ערבית של מוצאי שבת בשבת לפי שתפלת ערבית רשות אין מדקדקין בזמנה ובלבד שיקרא ק"ש בזמנה אחר צאת הכוכבים. ולכאורה משמע מלשונו דהוא אף לכתחילה.
ואכן שמעתי מאחד מתלמידיו של המקובל הרה"צ ישראל אביחי ראש ישיבת המקובלים בית-אל הנ"ל, ותלמידו המובהק של המקובל הגה"צ הרמ"י גץ זצ"ל, שסמיכתם על דברי הרמב"ם
חוקרנוביץ כתב:גם בביכנ"ס אור החיים ברחוב רבי עקיבא ב"ב יש מנין לאחר השקיעה
ותמוה פליאתו של איש ספר בזמן שכך נהוג מאז ומקדם רבים וטובים
ומקורם וודאי טהור.
חוקרנוביץ כתב:גם בביכנ"ס אור החיים ברחוב רבי עקיבא ב"ב יש מנין לאחר השקיעה
ותמוה פליאתו של איש ספר בזמן שכך נהוג מאז ומקדם רבים וטובים
ומקורם וודאי טהור.
שומע ומשמיע כתב:חוקרנוביץ כתב:גם בביכנ"ס אור החיים ברחוב רבי עקיבא ב"ב יש מנין לאחר השקיעה
ותמוה פליאתו של איש ספר בזמן שכך נהוג מאז ומקדם רבים וטובים
ומקורם וודאי טהור.
לאחר שקיעה הואז זמן מעריב גמור.
כן כתבו תלמיידי הר"י והגר"א בשנות אליהו ריש ברכות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 212 אורחים