נשר כתב:היכן כתב כך הגרי"ז?
קראקובער כתב:בעקידה כתוב וישכם אברהם בבוקר ושניהם הסבירו שהגדלות של אברהם שהוא הצליח להירדם בלילה למרות שידע שבנו קרבן ובפרשתינו כתוב ויקץ יעקב ואח"כ וישכם וכנראה דהכוונה שהקדים= הזדרז (באונקלוס: ואקדם) ולא שקם משינה. (שמעתי)
וישכם אברהם בבוקר. מנוחת הנפש של הנשמה הקדושה, של האב הקדוש איתן האזרחי, לא נשבתה. שנתו לא נהיתה עליו, מתוך הידיעה הברורה, הבאה לו בדבר ד', ושום רגש של כהות, של רשול ושל דכאות, לא נתערב בהמית נפשו המטוהרה. שנת ישרים במנוחה ועליזת קודש עברה, וזמן ההשכמה באה כסדרה, ועז ד' המשוה רגליו כאילות, לרוץ כצבי ולהיות גבור כארי, לעשות רצונו של מקום ב"ה סמכהו, כי השכים בבוקר. וישכם אברהם בבוקר.
קראקובער כתב:בספר חמדה גנוזה מובא בשם הד"ח מצאנז: כל העשרים שנה שהיה יעקב אבינו בבית לבן לא בא אף פעם אחת תחת קורת ביתו של לבן כי מגודל כח הטומאה שהיה שורה שם אלמלא היה בא פעם אחת היה נתפס שם.
והעיר ע"ז ח"א שהכתוב מכחישו: ויהי כשמוע לבן וכו' ויביאהו אל ביתו.
נשר כתב:היכן כתב כך הגרי"ז?
בקרו טלה כתב:נשר כתב:היכן כתב כך הגרי"ז?
עי' בעובדות והנהגות ח"ג ובמועדים וזמנים ח"ז
קאצק כתב:מה שהביא פותח האשכול קראקובר מפי השרף מקאצק, זה על סמך שמועה, אין את הווארט במקומות מוסמכים, ומפי שמועה יש לבדוק ממי השמועה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים