הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' דצמבר 11, 2016 2:29 pm
אליבא דאדוננו הגר"א ע"פ הירושלמי תקנת אושא היא החזרת גדר הדאורייתא שנשתכח, וממילא אין שום הבטחה מעבר.
אולם אליבא דהחת"ס שדין תורה הוא לתת הכל מעבר לפרנסת אותו יום, לכאורה אכן יש הבטחה כזו גם מעבר לחומש (אא"כ נאמר שמכיוון שתיקנו רבנן אז נעקרה ההבטחה)
וידוע הדיון בדברי הרמב"ם בזה.
(ולעצם האשכול כמדומני שהג"ר אברהם אבידן עסק בזה בספרו אהבת צדקה)