אברהם כתב:כמה לומדים טענו בפני בפשיטות שיש איסור ללמוד תורה בבית הכנסת (המיועד לתפילה)
האם מישהו שמע על שיטה או מנהג לאסור זאת???
תודה גדולה על עזרתכם!
אברהם כתב:בהלכות שמו"ת - שאני לומד יחד עם חברים - מצאנו בראשוני אשכנז שהיו נוהגים לקרוא את סדר שמו"ת בשבת בבוקר בביתם לפני היציאה לבית הכנסת.
אפרקסתא דעניא כתב:ומה עם הגמרות המפורשות שראוי להתפלל במקום שבו לומדים, וכך נהגו אביי, רבי אמי ורבי אסי?
250 כתב:הראני הגריח"ס שליט"א רש"י ברכות יז. לבי כנישתא, תינוקות של בית רבן היו רגילין להיות למדים לפני רבן בבית הכנסת", ורש"י שבת נ"ח: ולמטפחות ספרים, כשנושאין אותן לבית הכנסת שהתינוקות של בית רבן קורין שם, מקשקשין הזגין והתינוקות שומעין ובאין", ורש"י מגילה כח: לימא לינוקא, שהתינוקות היו רגילין לקרות בבית הכנסת, ורש"י סוטה ל: מלמד תינוקות והוא תדיר בבית הכנסת"
ולא קשיא מ"ש רש"י כתובות קה. בתי כנסיות, להתפלל: בתי מדרשות, למשנה ולתלמוד: בתי סופרים, ללמוד תינוקות, כי שם אכן כך היה שבתי הכנסת היו מוכנים ומיועדים עבור תפילה, ובתי סופרים ללמד תינוקות ומ"מ נהגו ללמד תינוקות בבית הכנסת, ועיין רש"י שבת יא:
איטשע כתב:למיטב ידיעתי (גירסא דינקותא), הסיבה שאין מזוזה לבית הכנסת, הוא כיון שאסור שם ללמוד, לאכול ולישן, משא״כ בביהמ״ד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot], בברכה המשולשת ו־ 270 אורחים