סענדער כתב:מדוע לא נפוץ לראות את אלו שמקיימים את הדין קריעה בכותל המערבי, רק במקרים נדירים כדוגמת הרה''ק מסקויירא שליט''א, וכדו', האם כולם קרעו פעם אחת וחזרו לכותל בתוך 30 יום ?
אליהוא כתב:[ויש מקילין בהערמה להקנות בגדיהם].
איש_ספר כתב:אולי כבר כתבתי כאן. הא דבבגד שאינו שלו, אינו קורע, בפשטות הרי זה משום גזל, ולכן דנו חכמי זמנינו (ומהם הגר"ח קנייבסקי) שלא מהני הערמה זו, דמה בכך שהקנה הבגד לחבירו, עדין חבירו לא אכפ"ל שיקרע 'בגדו', אכן דבר חדש מצינו בריטב"א, והוא דהא דאינו קורע בבגד שאינו שלו, הוא משום דבגדיכם כתיב!, ולפי"ז הדין נותן דתהני הערמה.
השמעתי סברא זו לפני הגר"ח קנייבסקי ודחני באמת הבנין שבידו...
עט סופר כתב: יש גמ"ח לחולצות ישנות עבור קריעה בשבטי ישראל ליד תחנת האוטובוס לכותל.
איש_ספר כתב:סענדער כתב:מדוע לא נפוץ לראות את אלו שמקיימים את הדין קריעה בכותל המערבי, רק במקרים נדירים כדוגמת הרה''ק מסקויירא שליט''א, וכדו', האם כולם קרעו פעם אחת וחזרו לכותל בתוך 30 יום ?
ראשית, אם נבוא להתחקות אחר המנהג, מי מדקדק בקיום הדין ומי לא, לא נצרף לדיון מי שמגיע מחו"ל פעם בכמה שנים ויהיה כגובה ארזים גובהו.
שנית, א"צ להביא ממרחק לחמנו וגם כאן יש הקורעים.אליהוא כתב:[ויש מקילין בהערמה להקנות בגדיהם].
אולי כבר כתבתי כאן. הא דבבגד שאינו שלו, אינו קורע, בפשטות הרי זה משום גזל, ולכן דנו חכמי זמנינו (ומהם הגר"ח קנייבסקי) שלא מהני הערמה זו, דמה בכך שהקנה הבגד לחבירו, עדין חבירו לא אכפ"ל שיקרע 'בגדו', אכן דבר חדש מצינו בריטב"א, והוא דהא דאינו קורע בבגד שאינו שלו, הוא משום דבגדיכם כתיב!, ולפי"ז הדין נותן דתהני הערמה.
השמעתי סברא זו לפני הגר"ח קנייבסקי ודחני באמת הבנין שבידו...
סכינא חריפא כתב:מנהגינו לקרוע החולצה. אבל בכדי לא לקרוע החליפה, להשאיר אותה תלויה על הכתפים. ורציתי לברר האם באמת נפטרים בזה מקריעת החליפה, וגם האם שפיר דמי לפטור א"ע מקריעת החליפה [כי ביטולה זו היא קיומה].
אפרקסתא דעניא כתב:סכינא חריפא כתב:מנהגינו לקרוע החולצה. אבל בכדי לא לקרוע החליפה, להשאיר אותה תלויה על הכתפים. ורציתי לברר האם באמת נפטרים בזה מקריעת החליפה, וגם האם שפיר דמי לפטור א"ע מקריעת החליפה [כי ביטולה זו היא קיומה].
בשבת זה טלטול?
סענדער כתב:מדוע לא נפוץ לראות את אלו שמקיימים את הדין קריעה בכותל המערבי, רק במקרים נדירים כדוגמת הרה''ק מסקויירא שליט''א, וכדו', האם כולם קרעו פעם אחת וחזרו לכותל בתוך 30 יום ?
אפרקסתא דעניא כתב:סכינא חריפא כתב:מנהגינו לקרוע החולצה. אבל בכדי לא לקרוע החליפה, להשאיר אותה תלויה על הכתפים. ורציתי לברר האם באמת נפטרים בזה מקריעת החליפה, וגם האם שפיר דמי לפטור א"ע מקריעת החליפה [כי ביטולה זו היא קיומה].
בשבת זה טלטול?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 591 אורחים