סכינא חריפא כתב:גם אם עובדיה הגר היה מוסלמי זה עדיין לא אומר שהיה מבני בניו של ישמעאל בן אברהם.
חכם באשי כתב:על גרים ערביים נוספים, יעויין מאמרו של חיים שוארצבוים, גרים ומתייהדים בחצי-האי ערב, מחניים, צב (תשכ"ד). מצוי באוצר, ומהדורה מקוונת שלו:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mah ... erim-2.htm
250 כתב:אגב מה שציין "מה שנכון נכון" לעיל למאמר הגריח"ס בקובץ נצח ישראל, לא ידעתי למה התכוין, ואולי נתחלף לו עם קובץ בית אהרן וישראל גל' קכב.
בן ירושלים כתב:ישנו הסיפור המוכר על גר הצדק שבא ממרוקו ונימול אך לא טבל, לענין חילול שבת , ונחלקו בדבר גדולי ירושלים אם צריך לחלל שבת או שהוא בגדר גוי ששבת. ונידון בהרחבה ב"שומר ציון הנאמן" שהו"ל בעל הערוך לנר. הסיפור היה בשנת תר"ח וסביר להניח שממרוקו הגיע ישמעאלי ולא נוצרי.
על הפרשה ראה מש"כ ב"קולמוס" של עתון משפחה אלול תשס"ה
בן ירושלים כתב:ישנו הסיפור המוכר על גר הצדק שבא ממרוקו ונימול אך לא טבל, לענין חילול שבת , ונחלקו בדבר גדולי ירושלים אם צריך לחלל שבת או שהוא בגדר גוי ששבת. ונידון בהרחבה ב"שומר ציון הנאמן" שהו"ל בעל הערוך לנר. הסיפור היה בשנת תר"ח וסביר להניח שממרוקו הגיע ישמעאלי ולא נוצרי.
על הפרשה ראה מש"כ ב"קולמוס" של עתון משפחה אלול תשס"ה
טור תלגא כתב:בן ירושלים כתב:ישנו הסיפור המוכר על גר הצדק שבא ממרוקו ונימול אך לא טבל, לענין חילול שבת , ונחלקו בדבר גדולי ירושלים אם צריך לחלל שבת או שהוא בגדר גוי ששבת. ונידון בהרחבה ב"שומר ציון הנאמן" שהו"ל בעל הערוך לנר. הסיפור היה בשנת תר"ח וסביר להניח שממרוקו הגיע ישמעאלי ולא נוצרי.
על הפרשה ראה מש"כ ב"קולמוס" של עתון משפחה אלול תשס"ה
ר' ירמיה מילבסקי כתב מאמר על זה (באנגלית) שהגר הוא וורדר קרסון מפנסילבניה ומה שכתוב בבנין ציון "מאראקא" (ולא מרוקו) היינו אמעריקא. וורדר קרסון בספרו כתב שנתגייר כ"ג אדר ב' תר"ח בירושלים והוא בדיוק אותו היום שכתב הערוך לנר. ועי' בדברי יוסף לר' יהוסף שוורץ חלק התשובות סי' כ"ד ליותר פרטים, וידוע שר' שוורץ הכיר אותו באופן אישי וגם העיד עליו במשפט בארה"ב.
בן ירושלים כתב:טור תלגא כתב:בן ירושלים כתב:ישנו הסיפור המוכר על גר הצדק שבא ממרוקו ונימול אך לא טבל, לענין חילול שבת , ונחלקו בדבר גדולי ירושלים אם צריך לחלל שבת או שהוא בגדר גוי ששבת. ונידון בהרחבה ב"שומר ציון הנאמן" שהו"ל בעל הערוך לנר. הסיפור היה בשנת תר"ח וסביר להניח שממרוקו הגיע ישמעאלי ולא נוצרי.
על הפרשה ראה מש"כ ב"קולמוס" של עתון משפחה אלול תשס"ה
ר' ירמיה מילבסקי כתב מאמר על זה (באנגלית) שהגר הוא וורדר קרסון מפנסילבניה ומה שכתוב בבנין ציון "מאראקא" (ולא מרוקו) היינו אמעריקא. וורדר קרסון בספרו כתב שנתגייר כ"ג אדר ב' תר"ח בירושלים והוא בדיוק אותו היום שכתב הערוך לנר. ועי' בדברי יוסף לר' יהוסף שוורץ חלק התשובות סי' כ"ד ליותר פרטים, וידוע שר' שוורץ הכיר אותו באופן אישי וגם העיד עליו במשפט בארה"ב.
מדהים ייש"כ גדול!
יש עוד פרטים על מאמרו של מילבסקי ועל ספרו של הגר?
בתולדות חכמי ירושלים (ח"ג פרק ז) כותב רא"ל פרומקין שבא "ממדינת מרוקו"
250 כתב:הראה לי הגריח"ס שליט"א דברי שפתי כהן על התורה בראשית לג טו: "ויאמר עשו אציגה נא וגו'. מצאתי כתוב לפי שאמר עשו אציגה נא לכך זכה להעמיד גרים שהם מוצגים אצל יעקב עד כאן. אציגה נא עמך גימטריא אלו גרים, אציגה בגימטריא זה עובדיה, שהיה גר אדומי וניבא על מפלתן של ארם".( מה שכתוב בשפתי כהן ארם הוא מהצנזורה וצריך לומר אדום).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 804 אורחים