קראקובער כתב:אכן לזה התכוונתי, אגב, מדובר בבתו שהדליקה בטעות וחוץ מזה הוא הרי לא הדליק כל ע"ש בחומץ אז גם כלפיו זה היה נס.
סגי נהור כתב:צריך להבין מהו גדר הנס שהחומץ דלק, שהרי החומץ איננו חומר בעירה, וא"כ מה בדיוק אירע בשעת הנס?
יתכן לפרש שדלקה אש באופן ניסי ע"ג החומץ, וללא שום קשר לחומץ שתחתיה, ואז פשיטא שאסור להדליק נרות בזה שהרי אין כאן חומר בעירה כלל. ויתכן לפרש שנשתנו תכונות החומץ או אופן יצירת האש באופן שמאפשר הוצאת אש מתוך החומץ, ואז יש מקום לשאול
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים