עזריאל ברגר כתב:אין מצווה לצאת למלחמת התאבדות.
שש ושמח כתב:[ולמה נועד האו"ת אם לא לזה?].
שש ושמח כתב:היכא דאפשר לברורי מבררינן. [ולמה נועד האו"ת אם לא לזה?].
פרי יהושע כתב:חשבתי הבוקר אם באמת הייתה התשובה שלא יצליח, מנ"ל שרשאי לסמוך במקום של פקוח נפש על מופת, והלא תורה לא בשמים היא וצ"ע.
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:חשבתי הבוקר אם באמת הייתה התשובה שלא יצליח, מנ"ל שרשאי לסמוך במקום של פקוח נפש על מופת, והלא תורה לא בשמים היא וצ"ע.
תורה לא בשמים, אבל אורים ותומים הם חלק מהתורה!
במילים אחרות, וסליחה על ההשוואה המגושמת:
כמו שהיום חובה על מתכנני מלחמה לבדוק את תחזית מזג האוויר, כדי לתכנן את המלחמה בהתאם - כך להבדיל בזמן שיש אפשרות להישאל באו"ת חובה לעשות כך.
250 כתב:בס' מנוחת שלום (מהגריח"ס שליט"א) ח"ט סי' יז וסי' מז בירר יפה אם גבי אורים ותומים נאמר לא בשמים היא עיי"ש.
בתבונה כתב:*דברי הרמב"ן אינם שייכים,
הרמב"ן איירי לגבי חובת ריפוי "ורפוא ירפא" שלא יוכל מזיק לטעון לניזוק למה לך לשלם לרופא תסמוך על הקדוש ברוך שירפא אותך.
כי אין זה מובטח שיזכה לנס, ועל זה כתב "שלא תסמוך התורה במשפטיה על הנסים"
אבל ברור שלגבי כל שאלה מציאותית מועילה נבואה ואורים ותומים
ולא קרב זה אל זה כלל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים