איש_ספר כתב:בסערת העופות מכשרות בד"ץ עה"ח, שהללו טוענים שיש כאן שאלה של טריפה מה"ת והללו מכשירים, עמד בראש הטוענים לפסול, ר' נחום יברוב בעל ד"ס, לדבריו ברשותו עופות רבים מכשרות הבד"ץ, המוכיחות את טענתו. אחד מגדולי המורים מהחוג הידוע, סייר במשחטת בד"ץ והתרשם שאין מקום לערעור על הכשרות. טענו בפניו שקודם שהוא חורץ דין, מוטב שיסור לביתו של הר"נ ויראה את אשר תח"י, או לכה"פ ישמע את טענותיו, אך הלה השתמט מכך. והדבר פלא, על ריבית דרבנן מחברים קונטרסים שלמים ואילו שאלה על עוף מה"ת, מכריעים בצורה כזו. האם יתכן שרק משום שהערעור לא יצא מבית מדרשם, אין כאן אפילו מקום ספק? ודאי לא יתכן.
ובלשון ברורה יותר: א"א לברך בנימוס על פריחת מורי הוראה מחוגים נוספים, אבל בפועל להתעלם מקיומם לחלוטין באופן גס כזה אשר אינו ענין לנימוס אלא לשאלות חמורות של או"ה.
כתב לי באישי חכ"א החפץ בע"ש:
הטענה שהעלת בענין העופות הרבה יותר חזקה ממה שכתבת, זה לא הפשט שר' --- הגיע לסוף דעתם של המערערים והחליט שלא, הוא בדק ועיין ואמר שהוא לא מבין הטענה, ולא רואה מה שהם רואים, ובזה נגמר הסיפור. איני יודע הנוסח שפורסם בשמו בפרהסיא, אבל זה הנוסח הפנימי השמור לנו, בני היכלא דמלכא, שמספיק האי הבנה של ר' --- להכשיר הדאורייתא. בהתחלה, יום יומיים הראשונים סמכתי על השמועה שר' --- במקילים, אבל אח"כ אמרתי לברר הנוסחא הפנימית והוכרחתי לפרוש מאכילתם מחמת הנ"ל.