מאיר סובל כתב:רוב חנויות הוא בדיעבד ולא לכתחילה.
אם מצאת בשר ברחוב - לך אחר הרוב.
ולא אמרו לך וקנה בחנות ואל תשאל מהי החנות כיון שיש רוב...
[מלבד שבכה"ג זה יהיה קבוע כמע"מ]
אבל החשש למיעוט המצוי הוא לכתחילה ומראש, האם להעלים עין מהמיעוט ולא לחשוב ולבדוק על זה גופא אם שייך למיעוט או לרוב.
זכורני שאמרו דמיעוט המצוי דינו כקבוע. אבל לא זוכר את זה בכתובים.
במחילה, לכאורה בנושא של רוב חנויות לא שייך לכתחילה או בדיעבד.
זה מצב נתון שאם
מצאת אז זה כשר לכתחילה.
אם אפשר
למצוא בדיעבד או לכתחילה.
אפשר 'ליצור מציאה' מבויימת / מזוייפת, דהיינו לקחת עוף מחנות לא כשרה ולזרוק את זה ברחוב ואז זה 'להפוך את זה לכשר'. בכהאי גוונא לא דיברנו.
נפק"מ לגבי חלב נכרי, שרובו נחלב מפרות בעולם, ואולי יש סיכוי במדינות מסוימות מאוד ובמקרים מסוימים מאוד שעירבו שם חלב בהמה טמאה. במקומות אלה מדוע לא נסמוך על הרוב אם אי אפשר לבדוק?
יתירה מכך, בנושא שכיחות של מיעוט המצוי בטריפות, הרי קיי"ל "בהמה בחייה בחזקת איסור עומדת, נשחטה, בחזקת היתר עומדת
עד שיודע לך במה נטרפה." מיעוט מצוי נקרא "עד שיוודע לך"? ממה נפשך, אם מיעוט בכלל "עד שיוודע לך" הרי שגם ברוב לא היה להתיר, כי שם יש יותר ממיעוט המצוי. ואם "עד שיוודע לך" אינו מיעוט מצוי, אז אין צורך לחפש אחר דברים שנאמרו לא לחפש אחריהם - בפירוש בגמרא, ברמב"ם ובטוש"ע.