אפשר כתב:היו להם בתים, אבל במלחמה היו להם אוהלים.
כח עליון כתב:שמואל ב כ,א. שבע בן בכרי. אין לנו חלק בדוד ולא נחלה לנו בבן ישי איש לאהליו ישראל.
מלכים א יב,טז. (ובד"ה ב י,טז) ישראל לירבעם. מה לנו חלק בדוד ולא נחלה בבן ישי לאהליך ישראל עתה ראה ביתך דוד וילך ישראל לאהליו.
לייטנר כתב:א. בדברים ה כז ניתן הציווי: "שובו לאהליכם".
ב. יהושע כב ד-ו: "לכו לכם לאהליכם ... וילכו אל אהליהם"
ג. שופטים יט ט: "והלכת לאהלך"
ד. שופטים כ ח: "לא נלך איש לאהלו ולא נסור איש לביתו"
ה. שמואל א יג ב: "ויתר העם שלח איש לאהליו"
ו. מלכים ב ח כא: "וינס העם לאהליו"
ז. דברי הימים ב ז י: "שלח את העם לאהליהם"
אדאתינן להכי:
ח.מלכים א ב כח: "וינס יואב אל אוהל ה'".
איש גלילי כתב:י [ואגב, שניהם מהר אפרים, אלא ששבע בן בכרי לא היה משבט אפרים]
לייטנר כתב:צדקת באופן כללי בהגדרת הר אפרים, לפחות ביחס לתיאורו בספר שופטים.
לייטנר כתב:חלקו הצפוני של מה שמכונה היום 'גב ההר' (מעבר להרי בית אל) הוא 'הר אפרים' שבתנ"ך.
הגלישה למדרונותיו המזרחיים, מה שזכור לך משתי נסיעותיך בבקעה (מומלץ שתיסע בא"י יותר), כבר יותר קשה לקרוא להם 'הר אפרים'.
לייטנר כתב:אינני מכיר שני בית אל. עכ"פ התייחסתי להרי בית אל.
בקצרה, הר אפרים ייקרא 'השומרון' ויכיל בתוכו את נחלות אפרים ומנשה ואולי גם חלק קטן מנחלת בנימין.
נ.ב. אתה חייב להתחיל ללכת בארץ לאורכה ולרוחבה
לייטנר כתב:אינני מכיר שני בית אל. עכ"פ התייחסתי להרי בית אל.
בקצרה, הר אפרים ייקרא 'השומרון' ויכיל בתוכו את נחלות אפרים ומנשה ואולי גם חלק קטן מנחלת בנימין.
נ.ב. אתה חייב להתחיל ללכת בארץ לאורכה ולרוחבה
איש גלילי כתב:לפי השמות שנתנו הערבים למקומות, יש אכן שני בית אל.
ואגב, הדבר מוכח מן הכתוב שם, וזה לאו דוקא פירוש רש"י.
לייטנר כתב:יש שמכירים את א"י מפירוש רש"י, ויש שמכירים את א"י מהליכה בה, למשל הרמב"ן.
איש גלילי כתב:אנא באר את תמיהתך.
אפשר כתב:לייטנר כתב:יש שמכירים את א"י מפירוש רש"י, ויש שמכירים את א"י מהליכה בה, למשל הרמב"ן.
ויש ע"י שמדברים עם אנשים שהילכו בה, הרמב"ן בוישלח היה כשהעולם היה מה שהיה והיה אפשר לחשוב שקבר רחל הוא בנחלת בנימין או רחוק מירושלים, ואז גם היו פחות מעשרה יהודים בירושלים.
היום כדי להכיר, למי שרוצה להכיר, אין הרבה צורך להסתובב.
ובפרט שכל הצורך להכיר הוא להבנת דברי תורה, ולזה הוא שהרמב"ן הכיר, וזה אני שואב מפי ומפי כתבם, אם יש צורך לברר במציאות נרד לשם. בינתיים לא הונח דעתי בענין הר אפרים מפי מי שמכיר את ההרים, כי לענ"ד מהפסוקים עולים שהר אפרים הוא רכס שמתפשט מתחילת נחלתם ועד הסוף, וגם נוגע במנשה למערב.
איש גלילי כתב:מה הפשט בפסוק שהגבול עולה מבית אל ללוז? שתי לוז או שתי בית אל?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים