הנהו בי תרי דהוו דיירי חד עילאי וחד תתאי איפחית מעזיבה כי משי מיא עילאי אזלי ומזקי לתתאי (מי מתקן) ר' חייא בר אבא אמר העליון מתקן ור' אלעי משום ר' חייא בר' יוסי אמר התחתון מתקן וסימן ויוסף הורד מצרימה
וברש"י ויוסף הורד - תרגומו איתחת רבי חייא ב"ר יוסי אמר תחתון וכו'
ויש להעיר,
א) מבואר מכאן שיוסי ויוסף הוא שם אחד וכן מבואר ביבמות כ"ד. ברש"י
ועיין מזה viewtopic.php?f=19&t=30876&start=40
אולם עיין רגל ישרה שהביא גרסת הריף יוסף וכתב שגירסתנו לא עולה יפה ועיין חיד"א בדברים אחדים (עז-ד) וע"ע חידושי רא"ג שבת דף י וברכות דף ד
ב) מה כוונת רש"י בהבאת התרגום וצ"ב
ג) מה הביאור בסימן זו
נא להאיר עיני בזה